Смята се, че ако двигателят на хеликоптер е излязъл от строя, той е обречен да падне на земята и да се разбие – за разлика от самолета, който е способен да се задържи във въздуха. Но всъщност съществува един начин да се приземи неизправният вертолет.
Авторотация се нарича режим на въртене на витлото на летателния апарат, при което необходимата за въртене енергия се взема от връхлитащия витлото поток. Казано по-просто, това е въртенето на витлото от връхлитащия поток въздух.<br /> <br /> При нормален полет на хеликоптер с включен двигател въздушният поток постъпва отгоре и излиза отдолу, тоест носещият ротор работи в режим на пропелер. В режим на авторотация носещият винт се завърта от насрещния поток, като едновременно създава подемна сила.<br /> <br /> Използвайки авторотация, хеликоптерът може да изпълни безопасно кацане при отказ на единия или двата двигателя, затова възможността за безопасно кацане на авторотация се явява задължително за сертифициране на производителите на хеликоптери.<br /> <br /> Как става това, можете да разберете от видеото.