Изпълнителният директор на Flydubai Гейт ал Гейт е заявил пред журналисти, че ако времето е било лошо, самолетът нямало да лети над Ростов на Дон и да се опитва да кацне от втори опит. Той също така изключва възможността на борда на самолета да имало взрив, съобщава РИА Новости. Ръководителят твърди още, че екипажът на самолета не е подавал сигнал за бедствия в хода полета.
Гейт разказва, че пилотът на разбилия се самолет има зад гърба си почти 5700 летателни часа, което го прави опитен летец. Самолетът е бил произведен през 2011 година, а последният му преглед е извършен на 21 януари.<br /> <br /> &bdquo;Първите резултати от нашето разследване на инцидента ще бъдат публикувани до края на месеца&rdquo;, казва още Гейт ал Гейт.<br /> <br /> Причина за катастрофата на дубайския самолет, разбил се при кацане в Ростов на Дон, може да е била въздушна яма, в която попаднала машината. Това каза по телевизия НТВ губернаторът на Ростовска област Василий Голубев.&nbsp;По думите му в момента на падането на боинга поривите на вятъра са били около 20 м/сек, била е обявена повишена опасност.<br /> <br /> Губернаторът подчерта, че при такива метеорологични условия решението за кацане се взима от командира на екипажа.<br /> <br /> Ситуацията с падналия самолет коментира и 80-годишният новосибирски ветеран от гражданската авиация Борис Степанов. <br /> <br /> &bdquo;При сложни условия самолетът каца под ъгъл. На тях са им дали разрешение за кацане и не са ги отпратили на резервно летище. Също така и да няма добра видимост, на бода има много навигационни прибори, по които пилотът може да се ориентира. Нека не забравяме, че самолет &bdquo;Боинг&rdquo; се управлява от двама пилоти. Капитанът е длъжен да преценява визуално ситуацията, а вторият пилот нито за миг не изпуска приборите от очи и се ориентира по тях&rdquo;, казва Степанов за технологията на кацането. <br /> <br /> Ветеранът обаче споделя още, че силен порив на вятъра може да изиграе лоша шега на всеки пилот.<br /> <br /> &bdquo;Силен вятър в критичен момент може да изиграе лоша шега на всеки пилот. И докато човек се ориентира, ще мине още време. А именно времето е дефицит при екстремна ситуация&rdquo;, казва бившият пилот. <br /> <br /> Интересен факт е този, че кипърският пилот на самолета Аристус Сократус е кацал за първи път на летището в Ростов на Дон. <br /> <br /> &bdquo;Летището в Ростов не е лесно за кацане, но преди полет всеки пилот получава подробен инструктаж и е напълно запознат какво го чака. Затова ще кажа, че според мен основна роля за трагедията е изиграл именно човешкият фактор&rdquo;, завършва Борис Степанов.<br /> <br /> Припомняме, че трагедията стана днес в 3:41 часа местно време на летището в Ростов на Дон. Идващият от Дубай самолет &bdquo;Боинг-737-800&rdquo; заради сложни атмосферни условия не успял да се приземи при първия са опит. След това дълго време кръжал над летището, очаквайки подобрение на времето. <br /> <br /> Самолетът е паднал при втория се опит да се приземи. На борда е имало 55 пътници и 7 членове на екипажа, като всички са загинали.<br /> <br /> <strong>Превод: БЛИЦ<br /> <br /> </strong><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ ЗА ТРАГЕДИЯТА В РОСТОВ НА ДОН </strong></span><br /> &nbsp;