На автосалона в Женева от 3 до 13 март Opel ще представи обновения си компактен кросоувър Mokka. Моделът е получил към името си индекса Х, който подчертава авантюристичния му дух и готовност за още по-големи приключения извън пътя. Това е първият модел от нова Х-гама, която обединява бъдещите кросоувъри и SUV на марката Opel.
За разлика от останалите модели на Opel с класически каросерии, новата Mokka X има идентичност на високопроходим автомобил. Новият кросоувър ще излезе на пазара през тази есен със свеж външен дизайн, нов интериор и великолепни информационно развлекателни системи от най-ново поколение, които го превръщат в един от най-добре комуникационно свързани и най-привлекателни модели на пазара. Наред с дебютиралото наскоро ново поколение 1,6-литрови турбодизелови двигатели, новият Opel Mokka X ще разшири и бензиновата си гама с нов 1,4-литров турбомотор с директно впръскване, който ще бъде съчетан с 6-степенна автоматична трансмисия, система за спиране на двигателя Start/Stop и двойно предаване 4х4.<br /> <br /> Новият външен дизайн на Opel Mokka X има самоуверено излъчване, благодарение на новото оформление на предната част с шестоъгълна радиаторна решетка и отчетлива светлинна графика с двете &bdquo;крила&rdquo; на дневните LED светлини. Престилката отпред също е станала по-елегантна с по-малко пластмасови елементи. Всичко това придава на Mokka X по-широка и по-стабилна мъжествена осанка. Линията продължава в задната част с двете &bdquo;крила&rdquo; в задните LED светлини. Страничният силует на каросерията е запазил своята елегантна форма, както и динамичния акцент на мускулестите и атлетични линии в долната част на каросерията. Новите забележителни ярки цветове като оранжевото Amber и червеното Absolute имат важен принос към чара на Mokka X.<br /> <br /> Атмосферата във вътрешното пространство на Mokka X е преобразена изцяло. Тук дебютира изцяло новото арматурно табло, вдъхновено от последната Astra. Таблото е организирано с повече хоризонтално оформени елементи и изглежда едновременно изчистено и семпло, както и по-ясно и прецизно като изпълнение. Централната конзола е преработена, като в нея е интегриран сензорен екран с размер 7 или 8 инча на новото поколение информационно развлекателни системи. Дизайнът впечатлява с фина елегантност и с по-изчистения си дизайн с по-малко на брой бутони, като много от функциите вече са достъпни чрез сензорния екран.<br /> <br /> За задвижването на новия Opel Mokka X ще се предлага новото поколение &bdquo;шептящи&rdquo; дизели с работен обем 1,6 литра с максимална мощност 110 к.с. и 136 к.с. Гамата от двигатели за новия модел на Opel ще бъде разширена с новото поколение 1,4-литров турбомотор с директно впръскване с мощност 152 к.с. Агрегатът ще се предлага в съчетание с 6-степенна автоматична скоростна кутия и адаптивно двойно предаване 4х4. Според предварителните данни средният разход на гориво е 6,6 л/100 км, а емисии на CO2 са 154 г/км. Системата за двойно предаване с електромагнитен механизъм и многодисков съединител е много интелигентна и ефективна. Когато пътната настилка е суха се задвижват единствено предните колелата, с изключение на случаите на стартиране на автомобила с включен режим AWD, което спомага за поддържане на ниския разход на гориво. В зависимост от пътните условия, разпределението на въртящия момент се извършва безстепенно и плавно от 100% предно предаване на сухи настилки до максимално разпределение на въртящия момент в отношение по 50% към предния и 50% към задния мост, например при покрита с плътен воден слой настилка.<br /> <br /> Инженерите на Opel са внедрили в новата Mokka X адаптивната система на предните светлини AFL със светодиодни елементи. Новата система адаптира автоматично светлинните профили на предните светлини към конкретната ситуация на пътя, така че да се осигури максимално добро осветяване без опасност от заслепяване на останалите участници в движението. Системата разполага с 9 различни функции или светлинни режима като режим за градско движение и за извънградски отсечки, туристически режим, динамична функция за завои и функция за осветяване на кръстовища, светлини за заден ход и маневри, както и режим за спрял автомобил. Системата с LED елементи повишава зрителния комфорт и замества досегашната AFL с биксенонови светлини. Липсата на механично движение в осветителния модул повишава бързото действие и точността на реакциите, както и на надеждността при продължителна експлоатация.<br /> <br /> <strong>Източник: &quot;Монитор&quot;.<br /> </strong><br /> <br />