Националното управление за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA) се съгласило, че при безпилотните автомобили изкуственият интелект може да се счита за шофиращ. Това се съдържа в отговора на управлението на въпрос на Google как следва да се определят безпилотните автомобили във Федералния стандарт за автомобилна безопасност, цитирано от сайта SLON.
&bdquo;Ако човек не управлява автомобила, резонно е да се определи &bdquo;шофьорът&rdquo; като &bdquo;нещо&rdquo;, а не като &bdquo;някой&rdquo;, управляващо автомобила. В такива случаи самоуправляващата система в действителност води машината&rdquo; &ndash; се казва в документа.<br /> <br /> NHTSA обръща внимание, че в бъдеще ще инициира преразглеждане на определението &bdquo;водач&rdquo; в регулационните документи. В отговора на управлението се казва също, че процесът за промяна на стандартите може да се усложни във времето, защото при безпилотните автомобили на Google липсват елементи като кормило и педали.<br /> <br /> Старшият анализатор на Kelley Blue Book Карл Брауер заявил за Reuters, че &bdquo;ако NHTSA е готово да нарече изкуственият интелект алтернатива на управляемия от човека автомобил, това ще може съществено да опрости процеса за излизане на автономните автомобили на пътищата.<br /> <br /> Автомобилите на Google се тестват от 2010 г. и до средата на 2015 г. са изминали 3 млн км. От американските компании твърдят, че за цялото това време автомобилите са попадали в 14 ПТП, като само в едно от тях (юли 2015) леко са пострадали 4 души след удар от друга кола. Уточнява се, че изкуственият интелект никога не е ставал причина за инцидент.<br /> <br /> <strong>Превод: БЛИЦ</strong><br /> &nbsp;