Заместник-министърът на отбраната Димитър Кюмюрджиев успокои обществото от сутрешния блок на БНТ, че НАТО не може да наложи на България с коя страна-членка на НАТО да осъществява т.нар. "еър полисинг". Той гарантира, че това няма да бъдат наши съседи, защото те не разполагат с военните способности, които са необходими за осъществяване на съвместната охрана на въздушното пространство.
Кюмюрджиев информира, че в разгара на лятото страната ни ще разполага с още 4 отремонтирани МИГ-29.<br /> <br /> Димитър Кюмюрджиев коментира и промените в Закона за отбраната и въоръжените сили, които позволяват съвместни патрули на български и съюзнически самолети във въздушното ни пространство. Той уточни, че т.нар air policing (еър полисинг) или въздушните патрули, за него е натовският Шенген. Както България, все още не е член на шенгенското пространство, но охранява обща граница на ЕС, по един много добър начин, така страната ни трябва да охранява и въздушното пространство на Алианса, което се състои от въздушните пространства на всички страни членки на Североатлантическия съюз, изясни Кюмюрджиев.<br /> <br /> Кюмюрджиев разясни и какво се случва с ремонтираните в Полша двигатели на МИГ - 29. &quot;Въз основа на договора с Република Полша България ще получи 6 ремонтирани двигатели МИГ - 29, които на първо време ще бъдат достатъчни за осъществяване на еър полисинг. Но освен еър полисинг бългаските военновъздушни сили имат нужда от други самолети, с които да осъществяват учебно-тренировъчен процес. <br /> <br /> До началото на месец юли-август ще бъдат готови останалите 4 двигатели, вече получихме 2 готови. Тъй като Полша не е в състояние да отремонтира повече двигатели, се налага да се осъществи ремонт и на други самолети. Министерството на отбраната ще обяви обществена поръчка, която е в много напреднала фаза, за закупуването на нови двигатели&quot;, каза зам-министърът. /БЛИЦ<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> &nbsp;