Италианското правителство се върна към идеята да съедини остров Сицилия с континенталната част на страната с мост.
Ако съоръжението през Месинския пролив бъде изградено, може да стане най-дългият висящ мост в света. Планира се дължината по централната му ос да бъде около 3,3 километра. Мостът бе замислен като проект още в началото на хилядолетието. При предишния си премиерски мандат между 2001 и 2006 г. настоящият министър-председател на Италия Силвио Берлускони работеше усърдно за реализирането на проекта. Наследилото го левоцентристко правителство се отказа от амбициозния план. Сега Месинският мост е включен в националния план за стимулиране на икономиката, като общата й стойност се оценява на 17,8 млрд. евро. Правителствената програма, която трябва да създаде работни места и да подкрепи икономиката, бе оповестена вчера след одобряването й от правителството и негови ведомства. Според италианската информационна агенция “АНСА” програмата за стимулиране на икономиката ще се финансира както от държавни, така и от частни източници. Освен изграждането на моста в нея влизат развитие на железопътните линии, пътищата, строителство и ремонт на училища и затвори, както и изграждане на диги във Венеция. Работата по Месинския мост трябва да започне в края на годината. Най-важният аргумент на критиците на Берлускони за проекта е фактът, че Месинският пролив е оживен морски път. Изграждането на подобно мащабно съоръжение може да създаде определени проблеми за сигурността на корабите, а и за влаковете, които ще пътуват по моста при удар на плавателен съд. Освен това в района духат силни ветрове, а редица инженерни съображения могат съществено да оскъпят проекта. Вторият проблем, за който говорят противниците на премиера, е мафията. Държавата ще отпусне за финансирането на моста около 1,3 млрд. евро от средствата на данъкоплатците, а общата стойност на строителните работи ще бъде около 6,1 млрд. евро. Критиците си опасяват, че голяма част от тези пари ще отиде в портфейлите на различни мафиотски кланове, които на практика контролират обществените дейности и разпределението на бюджетните средства в южна Италия. Според опозицията пък строителството на моста не трябва да става приоритет в настоящата икономическа ситуация. /Би Би Си