От това, което правите в първите 10 минути на деня зависи от ефективността ви в следващите осем-девет часа. Сайтът Business Insider, цитиран от checkonlineforyou, разказва историята на 10 -те най-често срещани капани, в които попадат хората сутринта.
<strong>1. Закъснения</strong><br /> <br /> Скорошно проучване показва: началниците смятат закъсняващите работници за по-малко съзнателни и ги оценяват по-лошо. Дори ако такива работници си тръгват от работа работа по-късно. Несправедливо, нали? Но реалността е такава.<br /> <br /> <strong>2. Не се поздравявате с колегите</strong><br /> <br /> Отделете няколко минути за да обмените поздрави и последните новини &ndash; това е хубаво начало на деня за вас и за вашите колеги. А ако сте шеф и не поздравявате екипа, това може да подкопае представите на хората за вашата компетентност, казва Лин Тейлър, експерт по организация на работното място и автор на книгата Tame Your Terrible Office Tyrant.<br /> <br /> <strong>3. Кафе</strong><br /> <br /> Ако не пиете кафе веднага след събуждане, много е вероятно, че правите това по пътя към офиса. Но изследванията показват, че най-доброто време да се пие кафе е след 9.30. Кортизолът, хормонът на стреса, който регулира енергията, достига пик обикновено към 8-9 часа сутринта. Ако пиете кафе по това време организмът започва да произвежда по-малко кортизол и повече да зависи от кофеина. Но когато кортизолът започва да пада (след 9.30), тогава е полезно за вас да пиете кафе.<br /> <br /> <strong>4. Вие започвате да отговаряте на всички писма</strong><br /> <br /> Когато седнете на бюрото, възниква изкушението да отговорите на всички писма, натрупани от вечерта. Но според Майкъл Кер, автор на книгата You Can&rsquo;t Be Serious! Putting Humor to Work, в първите минути на работния ден има смисъл бързо да прегледате писмата, да поставите приоритети, да видите дали има нещо спешно, и да планирате кога ще отговорите на всички останали. В противен случай проверката на електронната поща ще ви накара да се чувствате така, сякаш сте направили нещо важно, но ще отвлече вниманието ви от наистина важните неща.<br /> <br /> <strong>5. Вие нямате план</strong><br /> <br /> Тейлър препоръчва преди началото на работния ден да си съставите обща представа за това къде той ще ви отведе. Това означава, че трябва да запишете вашите основни приоритети и това, което трябва да свършите днес, както и да погледнете календара и да видите какви срещи или разговори сте планирали за днес.&nbsp;<br /> <br /> <strong>6. Започвате с най-лесните задачи</strong><br /> <br /> Както сочат проучванията през деня нашата енергия и сила постепенно се изпарява. Поради това е необходимо да се свършат важните задачи възможно най-скоро.<br /> <br /> <strong>7. Mногозадачност</strong><br /> <br /> Сутрин имате толкова много енергия, че искате да свършите всичко наведнъж. Но това пречи на вашата производителност при решаване на ключови задачи. Ако започнете деня си с това, че веднага започвате да решавате редица задачи можете да забавите темпото в останалата част от деня. Правилно е да се за даде положителен тон и да се съсредоточите върху една задача най-малко 10 минути.<br /> <br /> <strong>8. Негативните мисли</strong><br /> <br /> Блъснал ви е някой наглец в метрото, или вечерта сте се скарали с жена си или мъжа си. Дори и така да, не позволявайте на тези чувства да ви притискат сутринта.<br /> <br /> <strong>9. Съвещание</strong><br /> <br /> Срещи от от рано сутринта &ndash; това е загуба за вашите когнитивни ресурси. Laura Vanderkam, автор на книгата What the Most Successful People Do Before Breakfast казва, че ранната сутрин е по-добре да запазите за случаи, които изискват значителна концентрация &ndash; например, писане и обмисляне на текстове. A срещите и съвещанията е добре да се провеждат във време, когато енергията пада &ndash; в средата на деня &ndash; освен ако тези срещи сами по себе си не изискват огромна психическа енергия.<br /> <br /> <strong>10. Нарушение на рутината<br /> </strong><br /> Вашите когнитивни ресурси са ограничени, така че ги използвайте внимателно. Ако в началото на работния ден, изведнъж започнете да се чудите какво да правите сега &ndash; да чистите пощата, да пиете кафе или да се заемете с проекта, ще имате по-малко психическа енергия да работите по този проект. Ако се придържате към определена рутинна, вашият мозък започва да работи автоматично и почти не изразходва енергия.<br type="_moz" />