Повишението на цената на винетките далеч не е това, което по принцип би трябвало да бъде, за да бъде достигната реалната цена и приходите, които държавата трябва да събира. Трябва да има минимум 600 млн. лв. приходи в бюджета. Това обясни министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в предаването „Още от деня” по БНТ.
Относно твърденията, че в страни като Германия не се плаща винетка, а пътищата са много по-качествени, Павлова изтъкна, че и там не се пътува безплатно, тъй като има пътен данък.<br /> <br /> Увеличението на годишната винетка, разделено на 12 месеца, излиза по 8 лв. на месец. &bdquo;8 лв. на месец едва ли биха променили толкова кардинално бюджета при използването на тази кола&rdquo;, коментира тя.<br /> <br /> По отношение на протестите срещу увеличението на винетките министърът посочи: &bdquo;Има ги и обичайните заподозрени &ndash; има ли възможност за протест, те са там&rdquo;. Тя добави, че едни и същи хора постоянно бунят и Фейсбук.<br /> <br /> &bdquo;Инвестициите в пътища са много повече, отколкото са събраните пари от винетки&rdquo;, заяви Павлова. От 2009 г. досега за пътища са похарчени над 3 млрд. лв. <br /> <br /> Министърът съобщи още, че има получено официално писмо за намерение от китайска фирма, която би се заела със строителството на коридора от Русе - Велико Търново &ndash; Свиленград. Китайците, обаче, искат отклонение от линия с тунел под Шипка и минаване през Стара Загора. &bdquo;Само тунелът струва 150 млн. евро&rdquo;, каза тя.<br /> &nbsp;