Финансовите анализатори сметнаха колко пари американските са изхарчили по време на пазаруването си по време на „Черния петък”. 40% от покупките са били направени в интернет магазини.
Около 10.4 милиарда долара са изхарчили общо купувачите в САЩ, решили да пазаруват в деня на най-големите намаления в сезона на разпродажбите преди Коледа &ndash; &bdquo;Черен петък&rdquo;. Данните са обнародвани от изследователската служба ShopperTrak.<br /> <br /> През 2014 година жителите на САЩ оставиха в магазините в последния петък на ноември 11.6 милиарда долара. Но, твърдят анализаторите, спад в продажбите няма. Сумата тази година не включва онлайн продажбите. Работата е там, че все повече американци предпочитат да правят покупките си през интернет, където има доста повече изгодни предложения, отколкото по моловете. <br /> <br /> Трябва да се отбележи, че голяма част от интернет магазините на търговските гиганти в САЩ са много лоялни към своите клиенти и им предлагат освен комфорта на &bdquo;пазаруването от вкъщи&rdquo; и различни бонуси във вид на безплатна доставка, удобна замяна на неподходяща стока, натрупващи се намаления, и кредит за покупки. <br /> <br /> По този начин, продажбите в онлайн магазините през миналия &bdquo;черен петък&rdquo; са нараснали с 14.3% спрямо предишната година, съставяйки 2.7 милиарда долара. <br /> <br /> Сезонът на предколедните намаления традиционно стартира в САЩ в петък, след Деня на благодарността, който се празнува в последния четвъртък на ноември. При това огромен брой магазини, като Macy&rsquo;s, Target, Kohl&rsquo;s, J. C. Penney и Sears, вече години наред решават да не чакат петъка и да свалят цените още в четвъртък. <br />