Депутатът от Реформаторския блок и шеф на транспортната комисия в парламента Гроздан Караджов е задържал въвеждането на по-евтиния роуминг в България с цели 6 месеца срещу 600 000 евро на месец в нарушение на решението на Европейския съюз, разкриват сензационно запознати с аферата, след като вчера избухна и скандалът с лобистския закон за зимните гуми, който ощетява българите с над 520 млн. лв.
Демократът имал консултантски договор с &quot;Глобул&quot;, срещу който е трябвало да лобира пред българското правителство поне 6 месеца да не въвежда новите цени на роуминга в полза на оператора, който с днешна дата вече е &quot;Теленор&quot;.<br /> <br /> Това съобщиха пред БЛИЦ отлично информирани източници, участвали в сключването на договора на юриста с фирмата. Според тях Караджов убедил ръководството на &quot;Глобул&quot;, че е в състояние да реализира сделката, тъй като има пряк достъп и влияние в правителството и щял да разпределя сумата с други хора. Няма и никакво друго обяснение защо една фирма би заделяла такива средства само по един и то консултантски договор, макар в него изобщо да не са описани услугите, които Караджов е извършвал.<br /> <br /> Доказателства, че днешният депутат се е срещал с тогавашни министри и е осъществявал трансфера на тлъстата сума няма. Запознати твърдят, че най-вероятно Караджов е прибирал парите в джоба си. Никой от &quot;Глобул&quot; не е проследил пътя им. Така или иначе България наистина въведе последна по-евтините цени за международните разговори в общността, 6 месеца по-късно от останалите.<br /> <br /> Пристрастията на Караджов към претакането на тлъсти суми са негова стара страст още от времената, когато беше шеф на Фондация &quot;Демокрация&quot;, заради което си спечели прозвището Куче-касичка на Иван Костов. Юристът оглавява фондацията след като Костов вече не е премиер, а малко по-късно разцепва СДС и създава днешната ДСБ. Всички пари, с които партията му е участвала в избори, са преминавали именно през фондацията, както и даренията.<br /> <br /> Две години по-късно - през 2004 г. израелският бизнесмен Майкъл Чорни осъди Караджов заради това, че изнася невярна информация за него, според която той е прогонен от няколко държави, където не му позволяват да прави бизнес. В същото време се разбра, че Чорни е финансирал не само фондация &quot;Демокрация&quot;, но и фондацията на съпругата на Елена Костова &quot;Бъдеще за България&quot;.<br /> <br /> Тъй че лобистките действия на Гроздан Караджов срещу добро заплащане не са новост. Сега, като шеф на транспортната комисия в парламента, той се опитва да задължи всички български граждани да са обзаведени само със зимни гуми, а не просто с гуми с грайфери, ако искат да карат автомобилите си през студения сезон. Това обаче, освен че е много скъпо, обслужва само една фирма в страната, която е вносител точно на такива гуми.<br /> <br /> В парламента отдавна вече е практика депутати, които имат връзки с определени дейности, извършвани от дадени фирми, да обявяват това публично и да не участват в обсъждането и гласуването на закони, които я засягат. Караджов обаче мълчи по въпроса дали, как и срещу какво е обвързан с настояването си българските граждани да бъдат задължени императивно със закон да ползват зимни гуми за колите си през зимния сезон, независимо от обстановката.&nbsp;Наложително е колегите му публично да изяснят този въпрос, преди да подкрепят предложението му, за да не останат съмнения, че някой се облагодетелства от това разпореждане, което ще бръкне дълбоко в джоба на всеки нашенец.<br /> <br />