39% от анкетираните българи не са чули, видели или присъствали на проява, свързана с предстоящите местни избори и националния референдум. Това каза в студиото на bTV Боряна Димитрова от „Алфа Рисърч”. Тя зададе въпроса как хората ще направят при това положение информиран избор.
Според нея, провежданите две кампании си пречат една на друга, заглушават се и си пречат. &bdquo;Нямаме широко отразяване на темата за националния референдум, тя не е приета като кауза от нито една политическа сила, това е странно&rdquo;, смята социоложката.<br /> <br /> Димитрова посочи, че е тревожно поставянето в челото от анкетираните провежданите от местни бизнесмени и влиятелни фигури кампании във връзка с изборите. &bdquo;това показва ,че при нисък процент участие на преден план ще излезе купеният или корпоративния вот&rdquo;, прогнозира тя.<br /> <br /> Според нея, доста тревожно е, че при хората с най-нисък социален статус процентът на тези, които смятат за нормално да бъдат &bdquo;почерпени&rdquo; от политиците и кандидатите преди избори, независимо дали става дума за пари на ръка или за други форми като екскурзии, безплатни дърва или просто запазването им на работа. &bdquo;Става дума за 30-40% от хората от тези слоеве, докато при по-образованите този процент е доста по-нисък&rdquo;, твърди Димитрова. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />