Столична община е длъжник на район "Красно село". Кварталът отдавна е загубил красотата си и се превръща в гето. Това заяви кандидатът за кмет на София от „България без цензура” Мария Календерска по време на обиколка на район Красно село и срещи с жителите му. В събитието взеха участие и кандидатът за районен кмет на Красно село от ББЦ Веселин Харизанов, вторият в листата за общински съветници и председател на МББЦ Никола Митев, членове и симпатизанти на партията. Според жителите на района най-големите проблеми са инфрaструктурата и градския транспорт.
<p class="MsoNormal">&bdquo;Общежитието на ул. Житница е един от символите на опасните изоставени сгради в София. Това е блок с 11 етажа, 8000 кв. м. РЗП и капацитет за над 500 души, която може да се превърне в дом за възрастни хора, общински жилища или общежития за студенти. Намира се само на 2 км. от идеалния център на София. Това е поредното богатство, което Столична община разпилява, докато чака да бъде разграбено и разрушено, а после подарено на икономическа структура, която да го лапне на безценица. Общината загърбва социалните си ангажименти и се прави на сляпа, за да проспи удобно всички възможности, а в това време гражданите да забравят за сградите, имотите и терените с икономически и социален потенциал&rdquo;, коментира Календерска.&nbsp;</p> <p class="MsoNormal"><o:p></o:p></p> <p class="MsoNormal">Според Календерска в Красно село има десетки километри неизползваеми тротоари и огромни промишлени теритoрии, които Общината е продала за жълти стотинки. Пример за това е бившият Домостроителен комбинат, който е приватизиран под масата още по времето на Софиянски и сега&nbsp; пустее. Районът около пазара е една от най-невралгичните транспортни точки в София, където се образуват огромни задръствания, градски транспорт се чака по 30-40 мин., а замърсяването на въздуха е далеч над нормите заради голямото количество изгорели газове на автомобилите в трафика. В същото време на територията на района близо 100 хил. души плащат данъци, които не се инвестират ефективно в подобряването на градската среда.<o:p></o:p></p> <p class="MsoNormal">&nbsp;&bdquo;Екипът на &bdquo;България без цензура&rdquo; в Столична община ще работи за превръщането на София в образователен център на Балканите, който да осигури бъдеще за младите хора и да се превърне в източник на приходи за цялата община. Райони като Красно село трябва да станат част от центъра не само според платените данъци, а и по инвестиции. Концепцията ни включва облагородяването на изоставени сгради и площи, които да поемата социална и образователна функция. Идеята е повлияна от Младежката организация на ББЦ&rdquo;, заяви Календерска.&nbsp;</p> <p class="MsoNormal"><o:p></o:p></p> <p class="MsoNormal">&bdquo;Красно село е един от емблематичните квартали на София, чиито кръстник е Иван Вазов. Той се намира по пътя между София и Княжево и e едно от най-старите предградия на града, което вече е част от периферията на центъра. Заради доброто местоположение е предпочитан от множество граждани на столицата, но Общината не забелязва това. Кварталът се нуждае от кардинална реформа в транспортната схема и бъдещото метро няма да реши тези проблеми. За да стигнеш с кола от Дойран до бул. Овча Купел са необходими 40 мин. В час пик е невъзможно да се качиш в първия автобус 102, защото винаги е претъпкан. На пазара има шест спирки, които обслужват едва седем линии на градския транспорт и са крайно недостатъчни, за да поемат хилядите пътници ежедневно. Броят на автобусите по линиите трябва да се увеличи трикратно, особено в натоварените часове. Така повечето жители ще предпочетат по-икономичния и по-екологичен градски транспорт, вместо да използват автомобилите си&rdquo;, коментира вторият в листата за общински съветници за София и председател на МББЦ Никола Митев.<o:p></o:p></p> <p class="MsoNormal">&nbsp;Кандидатът за районен кмет на &bdquo;България без цензура&rdquo; Веселин Харизанов обяви, че основната му цел е да преасфалтира всички вътрешноквартални улици. &bdquo;Досега всяка година се запълваха едни и същи дупки от едни и същи фирми, които икономисват от материали. В резултат ремонтите са некачествени. 50 % от трафика през Красно село е от Перник. Столична община трябва да предложи вариант, в който перничани да оставят колите си на входа на София и да ползват градския транспорт. Само така може да се облекчи трафика по бул. Цар Борис III. След приоритетите ми е незабавният ремонт на тротоарите и построяването на козирки над всички спирки в района. Нека жителите на Красно село гласуват с номер 9 в бюлетината, за да имат постоянен достъп до своя районен кмет&rdquo;, добави Харизанов.&nbsp;</p> <p class="MsoNormal"><o:p></o:p></p> <p class="MsoNormal">Мария Календерска сподели, че разчита на Харизанов да бъде връзката между гражданите с очеизвадните проблеми на Красно село. По време на обиколката в района кандидатите на &bdquo;България без цензура&rdquo; се срещнаха със стотици граждани и раздадоха своята предизборна програма.</p>