До края на годината започва строителството на третия лъч на столичното метро. Това съобщи изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев. По думите му през септември е приключено подписването на всички договори.
Очаква се третата линия да обслужва 170 хиляди пътници. &bdquo;Третият лъч на метрото ще започва от &bdquo;Ботевградско шосе&ldquo;, където е колелото на трамвая, оттам излиза на &bdquo;Владимир Вазов&ldquo;, кв. &bdquo;Левски&ldquo; и върви по бул. &bdquo;Владимир Вазов&ldquo;, покрай &bdquo;Герена&ldquo;, &bdquo;Хаджи Димитър&ldquo;, пресича жп линиите и бул. &bdquo;Ген.Данаил Николаев&ldquo; и на Театъра &bdquo;Зад канала&ldquo;. На &bdquo;Орлов мост&ldquo; ще прави връзка с първата линия на метрото. Връзката с втората линия на метрото е при НДК, оттам ул. &bdquo;Георги Софийски&ldquo;, тангена на бул. &bdquo;България&ldquo; и &bdquo;Иван Гешов&ldquo;, излиза на &bdquo;Красно село&ldquo; по &bdquo;Житница&ldquo; и след това стига до бул. &bdquo;Линкълн&ldquo; в &bdquo;Овча купел&ldquo; и оттам в &bdquo;Овча купел&ldquo; има още 4 метростанции и продължават до жп линията София &ndash; Перник в долния край на Горна Баня&rdquo;, каза Братоев, цитиран от &bdquo;Фокус&rdquo;. <br /> <br /> Той посочи, че смисълът на метрото в периферните участъци е да осигурява интермодалност между различните видове транспорт, това е практиката в света и тя е заложена и в нормативите. Инж. Стоян Братоев уточни, че се очаква строежът на третия лъч да приключи в средата на 2019 година. Той каза още, че няма опасност за забавяне на проекта, въпреки сложността на участъка. Общата дължина на метрото е 16 километра с 16 метростанции, поясни инж. Братоев. <br /> <br /> Той бе категоричен, че със завършването на третия лъч на метрото трафикът в центъра на столицата ще бъде значително облекчен.<br />