За трети път поред "Епъл" оглави класацията на Interbrand на стоте най-скъпи марки в света. Стойността на компанията от Купертино се оценява на 170,2 млрд. долара, което е с 43% ръст спрямо миналогодишната ранглиста. Гугъл заема втора позиция също за трети път поред, като стойността й е 120,3 млрд. (+12%).
От другите IT брендове в Топ 10 попадат още IBM със 72,2 млрд. долара (4-о място, -10%), &quot;Майкрософт&quot; с 67,6 млрд. (5-о, +11%) и &quot;Самсунг&quot; с 45,2 млрд. (7-о, 0%). Другите марки в челната десятка са Кока-Кола със 78,4 млрд. (3-о място, -4%), Тойота с 49 млрд. (6-о, +16%), Дженеръл Електрик с 42,3 млрд. (8-о, -7%), Макдоналдс с 39,8 млрд. (9-о, -6%) и Амазон с 37,9 млрд. (10-о, +29%). Най-голям ръст в стойността спрямо миналата година бележи Фейсбук (+54%), която заема 23-о място с 22 млрд. долара. Най-голям спад пък е отчетен при &quot;Гучи&quot; (-14%), която е 50-а с 8,9 млрд. долара.<br /> <br /> За изготвянето на класацията са използвани 3 фактора: финансовите показатели на продуктите на марката или услугите й; ролята на бренда при формирането на потребителския избор; влиянието на марката върху ценообразуването.&nbsp;