Европейски бизнесмени постепенно преразглеждат условията създадените в ЕС от наплива на бежанци от Близкия Изток и пренастройват своите бизнес-модели за извличане на максимални печалби от създадената ситуация, пише The Wall Street Journal, иронично наричайки процеса „процъфтяване на фирмата Бежанци Inc.".
Според отчета на един от лондонските фондове за преки инвестиции през 2013 г., управлението на лагери за бежанци става привлекателна възможност с &bdquo;растящ потенциал за органически ръст и ръст за придобивки&rdquo;.<br /> <br /> &bdquo;Маржът е много малък, но един от ключовите показатели е обемът&rdquo; &ndash; казва Вили Кох, основател на швейцарската компания ORS Service, управляваща лагери в Австрия.<br /> <br /> Миграционната криза придобива форма на делова среда, когато всеки &ndash; от собственикът на малко магазинче в Гърция до най-големите американски пенсионни фондове &ndash; се стреми да получи изгода от &bdquo;бизнеса на мигрантите&rdquo; &ndash; пише The Wall Street Journal.<br /> <br /> Някои от бизнесмените на свой ред казват, че те разбират рисковете на работата с незащитени хора, но твърдят, че нито правителствата, нито благотворителните организации не могат да удовлетворят със свои усилия огромния спектър от искания, формирани от прилива на мигрантите.<br /> <br /> Авторите на публикацията сочат и други възможности да се печели. Например германската авиокомпания Air Berlin PLC е получила от държавата 350 хиляди долара за организация на чартърни рейсове за депортиране на лица, на които е отказано правото на убежище. В Швеция правителството е заделило около 900 хиляди долара за провеждане на лингвистична експертиза, за да се провери истинския произход на мигрантите. А в Атина подразделение на Western Union е получавало по 20 хиляди евро на ден в качеството на комисионни сборове за извършени транзакзии от мигрантите.<br /> <br /> &bdquo;За бизнеса на гръцките острови, които пострадаха от икономическите проблеми на страната и липса на гръцки туристи, мигрантите са истинска радост. Магазините, специализирани преди за туристи, сега предлагат палатки, спални чували и храна за бежанците&rdquo; &ndash; дава пример The Wall Street Journal.<br /> <br /> Освен това, обръща внимание изданието, печалба получават и различни пенсионни и застрахователни компании, осигуряващи &bdquo;подобряване на условията за пребиваване на бежанците на територията на ЕС.<br /> <br /> <strong>Превод и редакция: БЛИЦ</strong><br /> <br />