Никога филмово студио не е печелило толкова много пари за толкова кратко време. На 4 август „Юнивърсъл Пикчърс“ показа кумулативни приходи в размер на 5,53 милиарда долара. Студиото представлява 28% от кинематографичния пазар в САЩ за 2015 г. Никое студио не е надвишавало 20% от пазара след „Дисни“ през 1999 г. А 2015-а още не е приключила, отбелязва френският „Льо Поан“, цитиран от ploshtadslaveikov.com.
Успехът е още по-впечатляващ поради факта, че не е плод на нито един супергерой! &bdquo;Юнивърсъл&ldquo; дори отмъкнаха от &bdquo;Отмъстителите&ldquo; на &bdquo;Дисни-Марвел&ldquo; първото място в световния боксофис. С приходи от 1,6 милиарда долара &bdquo;Джурасик свят&ldquo; стана третият най-голям успех на всички времена, след &bdquo;Аватар&ldquo; и &bdquo;Титаник&ldquo;. Към това се прибавят 1,5 милиарда долара, донесени от &bdquo;Бързи и яростни 7&ldquo;, завоювал 5-ото място в боксофиса.<br /> <br /> <strong>Средни филми<br /> </strong><br /> Няма да говорим за причините за триумфа на динозаврите или на лудите гонки на Вин Дизел. Няма да наблягаме и върху 991,6-те милиона, спечелени от &bdquo;Миньоните&ldquo;. Тези филми надминаха всички очаквания, но това бяха поредица блокбъстъри и успехът им беше очакван. И други студия като &bdquo;Дисни&ldquo;, което също бележи изключително успешна година, могат да претендират за подобен успех в такива филми. Истинското попадение на &bdquo;Юнивърсъл Пикчърс&ldquo; обаче е във &bdquo;втората дивизия&ldquo;.<br /> <br /> Както книжната индустрия, така и филмовата днес действа по модел, който дава предимство на &bdquo;бестселърите&ldquo;, тоест на блокбъстърите, в които се инвестира много с очакването да се спечели достатъчно, за да останат печалби и след изплащането на дълговете от евентуалните провали. Големите холивудски студия разчитат все по-малко на филми със средни бюджети &ndash; предпочитат по-големия залог и концентрират годишната си стратегия върху три-четири големи продукции.<br /> <br /> <strong>Нова стратегия</strong><br /> <br /> &bdquo;Юнивърсъл&ldquo; избра един по-различен модел. Вместо да се цели само и единствено във възможно най-широката публика (и съответно да изгражда блокбъстъри за публика от типично млади бели момчета), студиото се обърна към често подценявани демографски сектори и подходи, както би направил с блокбъстъри. Студиото инвестира в средни бюджети, визирайки специфични части от зрителите: домакини над 50 години (&bdquo;Петдесет нюанса сиво&ldquo; &ndash; приходи от 569,6 милиона долара срещу бюджет от 40 милиона долара), момичета (&bdquo;Перфектният ритъм&ldquo;- 2, 285 милиона долара срещу бюджет от 29 милиона, или комедията на Джъд Апатоу &bdquo;Тотал щета&ldquo;), любителите на рапа (&bdquo;Straight Outta Compton&ldquo; &ndash; 119 милиона долара срещу бюджет от 28 милиона).<br /> <br /> Вместо да промотира скромно своите продукции, &bdquo;Юнивърсъл Пикчърс&ldquo; ги представи като събития, не по-малко значими от &bdquo;Джурасик свят&ldquo;. Всеки от тези филми успя да поласкае и съблазни своята специфична публика. Малките потоци правят големите реки, а тези &bdquo;малки филми&ldquo; натрупаха приходи от повече от един милиард долара, или десет пъти повече от общата сума на разходите им. В крайна сметка се оказа, че вместо да се опитваш да се харесаш на всички, е по-добре да се харесаш на някои сигурни зрителски групи. Като диверсифицираш продукцията си.<br /> <br /> &bdquo;Юнивърсъл&ldquo; откри разковничето. Холивуд ще се поучи ли от тях? /БЛИЦ<br /> <br />