След последния инцидент с правителствения „Фалкон” преди няколко месеца са били сменени редица датчици и сензори. Това обясни в сутрешния блок на Нова телевизия министърът на транспорта Ивайло Московски, който вчера пътува в самолета с премиера Бойко Борисов, когато машината отново показа неизправност. „Проблемът не е техничен, няма нищо счупено, електрониката не функционира както трябва”, уточни той.
По думите на Московски, общо три пъти е имало проблем със самолета &ndash; два пъти с пасажери в него и един път само с екипажа на борда.<br /> <br /> Министърът обясни и какво се прави, ако колесникът на самолета на може да се прибере и се налага кацане &bdquo;по корем&rdquo;. &bdquo;Да не дава Господ да се случва. Тогава се ръси една специална пяна по пистата и се каца по корем, но се надявам никога да не се случва&rdquo;, каза той.<br /> <br /> Според Московски, &bdquo;Фалкон&rdquo;-ът трябва да отиде директно в завода на производителя във Франция. Той ще настоява там да се направи пълно обследване на самолета.<br /> <br /> За разлика от предишния път, когато самолетът трябваше да лети за Брюксел и резервоарът му е бил пълен, което налага продължително кръжене преди кацането, този пъти полетът бил само от Варна до Пловдив и зареденото гориво било малко. &bdquo;15-20 минути останахме във въздуха&rdquo;, обясни транспортният министър.<br /> <br /> &bdquo;Аз съм притеснен от това, че доста често се случва този дефект. Ако не даде някакви гаранции производителят във Франция, ще напиша доклад и ще настоявам този самолет да бъде сменен&rdquo;, заяви Московски. Това може да стане с подобен самолет или с някакъв съвсем различен.<br /> <br /> <br />