Изминаха точно 3 години, откакто второто поколение на „Тойота” Auris изгря на автомобилната сцена. За това време Auris завоюва репутацията на надежден и издръжлив автомобил.
Японската компания обнови хечбека Auris и комбито Auris Touring Sports. Сега и двата модела се предлагат и с хибридно задвижване, което дава изгодно предимство сред останалите конкуренти. <br /> <br /> Хибридът показва впечатляваща икономия на гориво, но ако не сте готови да пристъпите към тази модерна технология, на разположение са изцяло новите бензинов и дизелов турбодвигатели с директно впръскване 1.2 Turbo и 1.6 D-4D.<br /> <br /> Новите и много по-ефективни турбодвигатели са най-важния процес в обновяването на хечбека &bdquo;Тойота&rdquo; Auris и комбито Auris Touring Sports. Досегашният 2,0-литров дизелов мотор е заменен от 1,6-литров турбодизел от BMW с мощност 112 к.с., с който Auris се ускорява от място до 100 км/ч за 10,9 секунди и достига максимална скорост 190 км/ч. Благодарение на своите 270 Нм въртящ момент, налични в интервала от 1750 до 2250 об/мин, новият турбодизел тегли уверено Auris, а заявеният среден разход е едва 4,2 л/100 км. Истинска революция в задвижването на Auris е новият 1,2-литров бензинов турбомотор.<br /> <br /> Новият 4-цилиндров мотор е с мощност 116 к.с. и 185 Нм въртящ момент в големия интервал от 1500-4000 об/мин. В комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия новият двигател е много пъргав и динамичен. Турбомоторът винаги е готов да ускори Auris при кратко изпреварване, а ако се кара спокойно, средният разход е 5,7 л/100 км. <br /> <br /> Новият бензинов турбомотор не изисква постоянна смяна на предавките, тъй като е доста еластичен, а благодарение на системата Start &amp; Stop се изключва и се стартира при спиране на светофар или в задръстване. В моторната гама е запазен и 1,4-литровият турбодизел с 90 к.с., който сега е модернизиран и консумира още по-малко гориво./БЛИЦ<br /> <br />