Рекламните алгоритми на Google може да се окажат „сексистки“, твърдят учени от университет „Карнеги Мелън“ и Международния институт по компютърни науки (МИКН). Те са провели проучване, използвайки собствен софтуер за симулиране онлайн дейност на група от несъществуващи потребители. Резултатите от експеримента показват, че на мъжките профили са били представени повече реклами за работа с високо заплащане, отколкото на женските.
Оказва се още, че хората, посещаващи уебсайтове за злоупотреба със субстанции получават реклами за рехабилитационни програми. Това е странно, предвид че досега интернет гигантът не е оповестил, че събира подобна информация, пояснява онлайн изданието &quot;Върдж&quot; (The Verge).<br /> <br /> &bdquo;Мисля, че нашите открития са показателни за това, че в рекламната онлайн екосистема се заражда сексизъм под една или друга форма. Това се случва, поради липсата на прозрачност&ldquo;, заяви Анупам Дата &ndash; доцент от университет &bdquo;Карнеги Мелън&ldquo; и съавтор на проучването.<br /> <br /> &bdquo;Това е обезпокоително от социална гледна точка&ldquo;, твърди още той и добавя, че насоченото рекламиране на Google и други компании е толкова разпространено, че може да има осезаеми ефекти върху решенията на потребителите.<br /> <br /> Макар експериментът да е бил проведен миналия март, в рекламните алгоритми все още се наблюдават подобни тенденции, пише &quot;Върдж&quot;. По-рано този месец Google трябваше да се извини, след като мобилното приложение за снимки на компанията отбеляза на кадър чернокожи мъж и жена като &bdquo;горили&ldquo;. През април друго проучване откри, че само 11% от резултатите на търсене по изображение за фразата &bdquo;изпълнителен директор&ldquo; са снимки на жени. Това не съвпада с реалната статистика &ndash; 27% от изпълнителните постове в САЩ са заети от жени, пояснява изданието.<br /> <br /> &bdquo;Механизмите зад цялата система са толкова сложни, че няма как да обвиним само Google или само рекламодателите&ldquo;, твърди Дата. &bdquo;Не изключваме възможността компанията да е изгубила контрола си над предимно автоматизираната рекламна система&ldquo;./БЛИЦ<br />