Сериозните успехи на Skoda през последните 2 години ще доведат до промяна на плановете на концерна Volkswagen AG спрямо чешкия производител. Големият проблем е, че резултатите на Skoda удрят върху имиджа на немската марка на вътрешния пазар, съобщава Automotive News Europe.
През миналата година чехите поставиха собствен рекорд &ndash; увеличение на продажбите с 13% и за първи път в историята си преминаха границата от 1 млн. продажби за година. Основна роля за това изигра бюджетният модел Rapid, който достигна 500 000 единици. <br /> <br /> Всичко това притесни ръководството на VAG, най-вече заради факта, че Rapid се продава успешно в Германия и измества моделите на Volkswagen от пазара. Досегашните принципи за вътрешна конкуренция, на които залагаше предишният шеф на концерна Фердинанд Пиех, не се споделят от настоящото ръководство и то смята да вземе мерки.<br /> <br /> Първата от тях ще бъде промяна на стратегията на Skoda, която предвижда излизането на нов модел на всеки 6 месеца. Тя ще засегне 7-местния кросовър на чехите, който трябва да излезе през тази година. Неговото пускане ще бъде отложено, като в ръководството на VAG са на мнение, че подобен модел няма да може да се конкурира в набиращия все по-голяма популярност сегмент на кросовърите.<br /> <br /> Ограничителни мерки спрямо Skoda ще засегнат и третото поколение на Superb, който се оказа твърде сериозен конкурент на Volkswagen Passat. Като цяло бъдещето на чешкия производител ще стане ясно през октомври, когато шефът на VAG Мартин Винтеркорн ще обяви публично стратегията за развитие на концерна.