Българските автомобили ще могат да пътуват до страните от ЕС, Сърбия, Турция и Русия, без да се плаща допълнителна такса за "Зелена карта" към задължителната застраховка "Гражданска отговорност", пише „Стандарт”, като се позовава на проект за нов кодекс за застраховането, който е подготвен от КФН и пуснат за обществено обсъждане от МФ.
Заедно с полицата по &quot;Гражданска отговорност&quot; шофьорите ще получават и сертификат &quot;Зелена карта&quot;, без да се събира допълнителна такса, гласи проектът. Като освен във всички страни от ЕС, както и в Андора, Швейцария и Сърбия, шофьорите ще може да пътуват с &quot;Гражданска отговорност&quot; без допълнителни такси и в страните, които членуват в системата &quot;Зелена карта&quot;. Това са Албания, Мароко, Босна и Херцеговина, Русия, Беларус, Молдова, Македония, Тунис, Израел, Турция, Иран, Украйна и Черна гора. <br /> <br /> Промените се правят, тъй като редица компании в момента имат по-висока цена на &quot;Гражданска отговорност&quot;, ако шофьорът излиза в страните от ЕС, което по принцип не се допуска. Затова в проекта на нов кодекс изрично е записано, че застрахователят не може под никаква форма да договаря или да изисква допълнителна премия или доплащане във връзка с покритие на гражданската отговорност на автомобилистите извън пределите на България - за ЕС и страните, членки на системата &quot;Зелена карта&quot;.<br /> <br /> Повишава се и лимитът на отговорност на застрахователите по &quot;Гражданска отговорност&quot; до 10 млн. лв. независимо дали е пострадал само един или няколко души. Сега при един пострадал лимитът е 2 млн. лв. Освен това се предлага изравняване на гарантираните застрахователни вземания при фалит на животозастраховател, с размера на гарантираните влогове при несъстоятелност на банка. Предлага се Гаранционният фонд да изплаща вземанията на всички лица при фалит на животозастраховател в размер до 196 000 лв.<br /> <br /> Застрахователите ще плащат обезщетение по полиците &quot;Гражданска отговорност&quot; за много повече рискове. Целта е да се покрият и рисковете, при които шофьорът не е виновен, а пострадалите да могат да получат обезщетение. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />