Ремонтите приключиха с изключение на виадуктите по направлението София-Бургас и София-Варна. Там ще се работи до края на лятото. Така министър Павлова отговори на милионите българи, които ще пътуват през летните отпуски.
Във &bdquo;Факторът Кошлуков&ldquo; регионалният министър направи преглед на свършените дейности: &bdquo;Буквално за два месеца оправихме най-лошите 45 километра от магистрала Тракия. Оттук насетне по основния път до Бургас не предвиждаме да има тапи. Имахме изрично желание юли и август да не се ремонтира, затова и дейностите стартираха по-рано. Аналогично на това което правим на &bdquo;Тракия&ldquo; се случва и на &bdquo;Хемус&ldquo;. И на двете места ще има ремонтиране на по 4 виадукта до края на годината.&ldquo;<br /> <br /> В ефира на Канал 3 Лиляна Павлова отговори на опозицията: &bdquo;Съгласно закона за бюджета всички приходи от винетки трябва да бъдат заложени за ремонт на пътища. 220 милиона от това ще отидат за поддръжка, включително и зимно почистване, макар че те са крайно недостатъчни.&ldquo;<br /> <br /> &bdquo;Благодарение на подобрените приходи от митници и данъци държавата успя да отдели 100 милиона за реахабилитация на пътищата. Предишното управление бе предвидило да ремонтира две години, това което ние за два месеца&ldquo;, припомни Павлова. <br /> <br /> Регионалният министър похвали работата на кабинета &bdquo;Борисов-2&ldquo;: &bdquo;Постижението с което се гордеем &ndash; в крайна сметка за 4 месеца ще ремонтираме 80 километра магистрали и 8 виадукта.&ldquo;<br /> <br /> По отношение на магистрала &bdquo;Струма&ldquo; министър Павлова обеща: &bdquo;Ако няма извънредни обстоятелства, през зимния сезон ще пътуваме до Благоевград по магистрала!&rdquo;<br /> <br /> В ефира на Канал 3 Лиляна Павлова не пропусна и пътищата свързващи малките градове и населени места: &bdquo;Извън магистралите има много още какво да се ремонтира, но парите са недостатъчни. С ОП &bdquo;Регионално развитие&ldquo; (2007-2013) и новата &bdquo;Региони в растеж (2014-2020) ще финансираме втори и трети клас пътища.&ldquo;<br /> <br /> Пред Емил Кошлуков министър Павлова разясни: &bdquo;По новата програма 39 общини ще имат на разположение 1,5 милиарда лева за подобряване на градската среда &ndash; детски площадки, градски транспорт и цялата публична инфраструктура &ndash; училища, социални и културни институции. От общо 3 милиарда по ОП &bdquo;Региони в растеж&ldquo; половината са за общините. Другите средства ще отидат по няколко основни приоритета: Спешна помощ &ndash; 160 милиона за подкрепа на реформата в Спешната помощ. С тях ще закупим 300 линейки и ремонт на всички спешни центрове в страната. Образование &ndash; ще подкрепим средното професионално образование &ndash; учебни центрове за практика, лаборатории, инвестицията е в размер на 224 милиона. Подкрепяме спортни, икономически, културни учебни заведения.&ldquo;<br /> <br /> На въпрос на водещия Лиляна Павлова обясни в пълнота проблемите с плажовете и летния сезон:<br /> <br /> &bdquo;Темата с плажовете е чувствителна. За момента МРРБ отговаря за политиката по управление на бреговата ивица. В България има 209 плажа, от тях 114 се стопанисват (концесионери, наематели, общини, областни управители) и 95 &ndash; неохраняеми. Към голяма част от неохраняемите няма интерес &ndash; недостъпни или в труднодостъпна територия с малко туристи. Законът дава възможност да помогнем. Ако областният управител каже, че има много хора ние може да му предоставим средства за наемане на 1-2 спасители.<br /> <br /> Относно проверките регионалният министър сподели: &bdquo;В момента наши екипи плюс екипи на РЗИ и Морска администрация проверяват всички плажове &ndash; има ли 50 процента свободна площ, дали на този плаж има задължителните спасители, указателни табели, медицинска помощ.&ldquo;<br /> <br /> Министър Павлова отговори и на оплакванията за повишените цени по родните плажове: &bdquo;За да може концесионерът на плажа да има приходи му е разрешено на 2 процента от плажа да разположи заведения за да печели. Никъде не сме споменали, че той трябва да сложи чадъри и шезлонги срещу заплащане. Но ние не можем да регулираме цените. Няма как държавата да отстъпи и да не събира такса от концесионера. Ще създадем опасен прецедент с непредвидими последици.&ldquo;<br />