Преди броени дни Audi показа петото поколение на бестселъра си А4, което от компанията обозначават с индекс В9. В основата на новото Audi A4 е напълно нова платформа. Седанът е по-лек от предшественика си със 120 кг, благодарение на използваните алуминиеви сплави в конструкцията. Коефициентът на челно съпротивление достигна рекордните за серийни автомобили показател от 0,23. Въпреки това, външно Audi A4 не се е променило радикално и в много отношения прилича на предишното поколение, пише "Монитор".
Моделът е с дълъг преден капак, къси надвеси и характерните странични линии. По-голямата радиаторна решетка сега е шестоъгълна и наподобява на тази на всъдехода Audi Q7. Свежо изглеждат и стреловидните фарове, които могат да бъдат светодиодни или лазерни. В капака на багажника на седана е интегриран спойлер, а ширината на задната част се подчертава от продълговатите светлини. Стилът в интериора е познат също от Q7 и е доминиран от хоризонтални линии. Таблото е модерно и всички показания са изведени на 12,3-инчовия дисплей. На централния панел е закрепен тънък 8,3-инчов екран на мултимедийната система MMI. Влизането в менюто вече може да се осъществи с помощта на сензорния панел. Вътрешното осветление сега е светодиодно, а цветът му може да се променя с натискане на един бутон. <br /> <br /> На втория ред има 23 мм повече пространство за краката, а обемът на багажника на комбито A4 Avant е нараснал до 505 л. Основното оборудване е обогатено и сега включва климатроник и автоматично намаляване на скоростта. Списъкът от опции включва автопилот за паркиране, безжичен Интернет, три зони за контрол на климата, аудиосистема с мощност 755 вата и подвижна масичка за пътниците отзад. Почти всички двигатели за новото Audi A4 са усъвършенствани, като повечето са станали по-мощни и по-икономични. Бензиновите мотори са 4-цилиндрови с турбокомпресор 1.4 TFSI със 150 к.с. и 2.0 TFSI със 190 и 252 к.с. <br /> <br /> Алтернатива са турбодизеловите агрегати 2.0 TDI с мощност 150 и 190 к.с. и 3.0 TDI с 218 и 272 к.с. Най-мощното Audi A4 ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,3 секунди, като изразходва едва 4,9 л/100 км в смесен цикъл. Версията с 272 к.с. е оборудвана с 8-степенна автоматична скоростна кутия, а другите двигатели са съчетани с 6-степенна механична или 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Има възможност за избор между предно предаване и двойно задвижване със системата Quattro. За първи път седанът и комбито са снабдени с електрически сервоусилвател на волана, а като допълнително оборудване се предлагат адаптивни амортисьори и технология за промяна на настройките на шасито. Петото поколение на Audi A4 ще бъде представен официално през септември по време на автомобилното изложение във Франкфурт. Малко след това седанът и комбито ще излязат на пазара на цена от около 35 000 евро.<br />