Пътуването под открито небе в топлите дни винаги е доставяло по-голямо удоволствие, отколкото на закрито. Много от консервативните водачи не обичат кабриолетите, тъй като ги смятат за непрактични през зимата и твърде отворени за хорските погледи. За тези, за които кабриолетите са емоция, удоволствие, свежа струя въздух и сливане с природата, BMW направи новия си кабриолет на Серия 2, пише "Монитор".
Новият кабриолет посреща лятото с открит покрив и пуска всички слънчеви лъчи в салона. С новата открита 2-а серия под открито небе ще се почувствате като птица в полет. <br /> <br /> ВMW Серия 2 Cabriolet е съвършено нов модел, но всъщност е преименуван наследник на откритата 1-а серия, която се появи през 2007 г. У нас малкият кабриолет на BMW не стана популярен, но баварците смятат модела за успешен, тъй като в световен мащаб са продадени над 130 000 автомобила, което е най-добрият резултат в класа. В сравнение с предшественика си, откритата &bdquo;двойка&rdquo; е пораснала значително. С дължина от 4432 мм, широчина 1774 мм и височина 1413 мм, новият модел е със 72 мм по-дълъг и с 26 мм по-широк. Междуосието също е нараснало от 2660 мм до 2690 мм.<br /> <br /> Макар повечето хора да свързват кабриолетите с топлите сезони, новото BMW Серия 2 Cabriolet е практично и може да се използва през цялата година като купе със сгъваем покрив. Сега лятото дойде, слънцето затопли времето и е време мекият покрив да бъде прибран. Той се сгъва и разгъва автоматично за 20 секунди при скорост до 50 км/ч.<br /> <br /> Като опция се предлага и дистанционно управление, така че да можете да сгънете или разгънете покрива от разстояние. Механизмът е разработен от фирмата Webasto. Текстилният покрив в базовата версия е черен, но по желание може да бъде поръчан в кафяво или в цвят антрацит със сребрист блясък. Подсилените уплътнения и новите материали са свършили чудесна работа. При закрит салон в купето е невероятно тихо. Нивото на шума е намаляло с 5 до 7 децибела в зависимост от точката на измерване, спрямо откритата 1-а серия. <br /> <br /> Каросерията на откритата &bdquo;двойка&rdquo; е по-твърда, отколкото на своя предшественик. Устойчивостта на огъване и усукване е увеличена съответно с 10% и 20%. Разпределението на теглото по осите е 50:50. При кабриолета са използвани усилени подове, прагове, рамка на предното стъкло и са добавени дъги за защита при преобръщане, които предпазват главите. Новата 2-а серия Cabriolet е най-обтекаемият модел в сегмента с коефициент на аеродинамично съпротивление 0,31 за модела 220d.<br /> <br /> Интериорът на BMW Серия 2 Cabriolet като цяло е типичен за съвременните компактни модели на марката, но в съответствие със своя висок статус кабриолетът има доста богато базово оборудване. В багажника е скрит практичният и полезен за пътуване под открито небе<br /> сгъваем дефлектор, който предпазва пътниците в салона от силен вятър. Той лек, монтира се и се демонтира от един човек само за няколко секунди, като с това ще се справи дори и фина дама. С дефлектора зад гърба ще се наслаждавате на едно наистина приятно шофиране. До приблизително 90 км/ч вътре в автомобила цари спокойствие. С увеличаване на скоростта ще усетите лекия бриз, който започва да атакува прическата ви. Интериорът на кабриолета е толкова просторен, че има възможност на борда да се качат освен водача и трима пътници. Все пак задните седалки не са пълноценни, така че там могат да седят хора с по-слабо телосложение. Кожените декоративни елементи намаляват нагряването на материалите от слънчевата светлина. Обемът на багажника при разпънат покрив е 335 литра, а при сгънат намалява до 280 л. Задните облегалки могат да се сгъват.<br /> <br /> Един чудесен вариант за задвижване на новото BMW е 2,0-литровият турбодизелов двигател във версията 220d с максимална мощност 190 к.с. и 400 Нм максимален въртящ момент. Моторът е съчетан със спортната 8-степенна автоматична скоростна кутия, която допринася за по-бързото превключване на предавките. Чисто субективно моторът е толкова пъргав, че създава впечатление за 3,0-литров турбодизел от близкото минало. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,4 секунди, но сякаш става по-бързо, само докато мислено преброя до пет. Кабриолетът с лекота се ускорява до 140 км/ч на магистралата. В движение двигателят е много тих, а неговия дизелов звук се чува само при работата на празен ход. В същото време 2,0-литровият дизел на BMW е толкова икономичен, колкото най-пестеливите мотори в В-сегмента. <br /> <br /> При спокойно каране извън града консумацията пада под 4 л/100 км, а при динамично шофиране по завоите никога не надвишава 8 на сто. Така че избирайки 220d Cabriolet получавате динамика от по-високия клас, а разходът на гориво е от по-ниския. Спортната 8-степенна автоматична скоростна кутия на ZF работи перфектно във всички режими. В Comfort трансмисията изброява предавките плавно и незабележимо. В Sport превключванията стават на по-високи обороти, педалът на газта е по-чувствителен, а воланът - по-тежък и прецизен.<br /> <br /> Зад волана на новото BMW 2-а серия Cabriolet можете да правите абсолютно всичко &ndash; да галопирате с висока скорост на магистралата или да се носите лежерно по пътя, наслаждавайки се на пейзажите около вас, но такова удоволствие няма да получите от нито един друг модел на BMW. Променливото кормилно управление позволява лесно маневриране при ниски скорости, а при високи става воланът е твърд и директен. Въпреки това по време на релаксиращото пътешествие по крайбрежието на Черно или Бяло море всички нюанси на контрол на автомобила изглеждат като излишна суета. Свежата струя въздух сякаш ви издига в свободен полет, а над главата е само небето.<br />