На миналогодишната среща край Вьортерзее Audi сложи печата Clubsport на A3 седан. Тази година белязаният е TT. Това е TT Clubsport с 600 к.с. Да – 600.
От кола с размерите на шапка. Според Audi за вдъхновение е служил моделът 90 quattro IMSA GTO от края на 80-те. Състезателната кола на Audi от миналия век има доста прилики с този нахъсан мъник не само по отношение на дизайна. IMSA GTO също може да се похвали с 5-цилиндров мотор и по някаква безумна случайност развива съвсем същата скорост като TT Clubsport, пише &quot;Монитор&quot;.<br /> <br /> Само че приликите свършват дотук и шансът TT Clubsport да участва в Льо Ман или рали е по-малък от този някой да ви подари R8 на улицата. Само погледнете електронната ръчна спирачка. Тя определено не е като в IMSA GTO.<br /> <br /> Под капака на TT Clubsport се крие добре познатият 2,5-литров 5-цилиндров двигател, който миналата година беше имплантиран в A3 Clubsport. Това е същият мотор, който ще намерите в RS 3, естествено, с внушителна по размери турбина. Същественото е, че точно в тази кола моторът е с &bdquo;електронно битурбо&ldquo;. Това според германците увеличава спринтьорските възможности и въртящия момент и позволява достигането на по-висока върхова мощност и намалява и турбодупката. Очаквайте електронното турбо в серийните модели на Audi не по-късно от 2016 г. <br /> <br /> Дори с 6-степенна механична скоростна кутия ускорението до 100 км/ч се случва в рамките на пренебрежимо ниските 3,6 секунди. Главно благодарение на системата Quattro, ниското собствено тегло от 1396 кг и споменатото електронно турбо. Последното се захранва от 48-волтова електрическа система, скрита в багажника на TT. <br /> <br /> Audi използва и по-нетрадиционни мерки, за да ни убеди, че TT Clubsport е много бързо: в първите 2,5 секунди от старта колата изминава с 6 метра повече, отколкото същото TT без електронно турбо. Максималната скорост е доста по-ясно изразена и съответно по-плашеща &ndash; това TT развива 310 км/ч. Как става? Каросерията е с 14 см по-широка отпреди. Освен това е снабдена с ръчно настройващо се задно крило (от TT Cup), титаниева клетка срещу преобръщане, олекотени вани вместо комфортните седалки на TT и 4-точкови предпазни колани. <br /> <br /> За спирането се грижат карбоново-керамични дискове с диаметър 370 мм, скрити в апетитни 20-инчови джанти с гуми с широчина 275 мм. Интериорът е доста по-въздържан. В него ще откриете типични детайли за TT, подсилени от малко повече алкантара и оранжево. Оранжевото е много важно, ако ще правите спортна кола. Всичко това звучи твърде хубаво, за да е истина, и за съжаление, не е. Audi не планира серийна версия дори в малък тираж. Освен ако&hellip;<br /> <br />