Ние сме изключително изостанали в начина на провеждане на изпити. По време на изпита децата трябва да имат достъп до калкулатори, до справочници, смята Сергей Игнатов, бивш министър на образованието и науката. Пред Нова телевизия той изтъкна, че "ако един ученик не знае какво да отвори и къде да погледне, значи на нищо не е научен".
Експертът даде пример с финландското образование, в което не се пишат оценки и учениците не се стресират. По повод предизвикалите бурни дискусии резултати от миналогодишните матури, според които училища в Кърджали и Ардино са в Топ 10, Игнатов коментира: &quot;Докато не се докаже нещо за Кърджали, за Ардино, или за където и да било другаде, не бива да лепваме петно върху местната учителска колегия. Но ако се окаже, че учителите участват в подмяната на резултата, то всеки от тях трябва да понесе много строго наказание&quot;.<br /> <br /> &quot;Въпросът е, че училищата с по-висок успех привличат повече кандидати. Основният проблем на първо място е, че всички от нашето поколение сме били изпитвани и задължително амбициите на повечето родители са били оценки 5 и 6. И родителите на сегашните ученици, и преподавателите им са били изпитвани по тази система и те без логично обяснение са готови да подменят резултата, та да може и техните възпитаници да бъдат с шестици&quot;, заяви Игнатов. /БЛИЦ<br />