Затвориха проблемния участък от главен път II-19 Банско-Гоце Делчев в района непосредствено след отбивката за село Кремен заради зейналите по него огромни цепнатини след обилните дъждове миналия месец. От вчера след обяд след оглед на комисия с представители на Областно пътно управление и КАТ автомобилите се движат по обходния маршрут - по общински път IV-19063 и по съществуващия стар горски път, който вече е напълно завършен, съобщи struma.bg.
Включването в обходното трасе ще става при км 63+960 (при разклона за с. Кремен) и при км 64+290 на път II-19. То е дълго около 600 метра. Заради острия завой преминаването по трасето ще се регулира допълнително от светофарна уредба, като автомобилите ще бъдат пропускани на всеки 3 минути. Допълнителната мярка се взима с цел безопасност, тъй като тировете, за които беше решено също да бъдат пропускани, не могат да преминат през острия завой, без да навлязат в насрещното движение, което създава предпоставки за реализиране на ПТП. Това е забелязано и от шофьори, които още преди затварянето на проблемната отсечка предпочетоха да преминават през новия обходен маршрут.<br /> <br /> &bdquo;Новият път е по-удобен, но има един завой, който не е хубав за големите коли. Ако идва от Гоце Делчев по посока Банско, това означава, че задната му част може да удари лека кола. Иначе пътят е хубав. Мисля, че ще стане по-натоварено, но ако се спазват ограниченията, няма да има проблем&rdquo;, каза Милчо Филипов.&nbsp;<br /> <br /> Такова е мнението и на други водачи.&nbsp;&bdquo;Пътят не е удобен заради завоите, защото тировете ще затрудняват много движението и ще е по-бавно. Според мен трябва някой да контролира нещата. Сега се разминах с един ТИР и се наложи да изляза извън пътя, за да не ме удари&rdquo;, каза Спас Спасов.<br /> <br /> Притеснения относно острия завой имат не само водачите на леки автомобили, но и тези на автобусите. &bdquo;Притеснява ме как ще се разминаваме с тировете. Пътят е тесен, аз съм с голям автомобил и тировете са големи, и ако се засечем, не знам как ще се разминаваме. Но пък обходният маршрут е по-безопасен и аз лично предпочитам да се движа по него&rdquo;, каза водачът на автобус Славейко.<br /> <br /> Обходното трасе беше напълно готово още миналата седмица, но се изчакваше съгласуването му от комисия с представители на Областно пътно управление и КАТ, които бяха на място вчера в следобедните часове. Досега автомобилите се движеха изборно, както по новия, така и по стария път, който обаче е в окаяно състояние (огромни цепнатини и дупки) и преминаването по него се извършваше само в едната лента, а другата беше отцепена и оградена с ленти, за да се избегне евентуално ново пропадане. <br /> <br /> За проблема на пътя и опасността, която крие, сигнализираха водачи на МПС-та още в средата на месец март. Тогава комисия от експерти към Агенция &bdquo;Пътна инфраструктура&ldquo; направиха оглед на участъка. Бяха направени и геоложки проучвания, за да се прецени какви мерки да бъдат предприети за укрепване на пътя. Огромните цепнатини се образуваха само няколко месеца след като пътят беше асфалтиран в края на 2014 г. От АПИ тогава бяха категорични, че пропадането не е в резултат на некачествено изпълнение, а преовлажняване на основата на пътя в резултат на проливните дъждове и снеготопенето.<br /> <br /> Пътят е единственият за ГП - Илинден, а единственият алтернативен маршрут е Симитли-Сандански-Папаз чаир, който обаче увеличава разстоянието повече от 80 км. Това наложи изграждането на обходен път, който да поеме трафика към Гоце Делчев и към Банско. &nbsp;