Друга цел е имал атентаторът, който остави сак с бомба в багажното отделение на автобус на „Омега груп“, пътуващ с работници от Прага за Варна. Това разкриват ексклузивно пред „ШОУ“ пътници от возилото, които дочули разговорите на унгарските разследващи.
<br /> &bdquo;Като обезвредиха бомбата и започнаха да разследват, стана ясно, че са говорили с хората, продали билета на този, за който се подозира, че е атентаторът. И от гишето им казали, че бил бесен, като си купувал билета, защото бил изпуснал автобуса, който всъщност трябвало да хване &ldquo;, разказват пред наш репортер групата от 7-8 гурбетчии, които в понеделник сутринта пристигнаха с автогара Варна със 17-часово закъснения заради инфарктните им преживявания на път към родината. <br /> <br /> Стоян от Бургас и две семейства от Добрич опъват жили в странство, за да припечелят някои лев, но хабер нямали, че финалът на гурбета им ще им дойде така &bdquo;на баир&rdquo;. &bdquo;Ние всички работим в една фабрика в Прага, собственост на един руснак, която произвежда кори за автомобили. Бачкаме там вече няколко години и горе-долу бива. <br /> <br /> <strong>Прибирането ни обаче беше наистина доста шокиращо&ldquo;, </strong><br /> <br /> обяснява Стоян, докато чака превоза си за Бургас. Той и колегите му имали осигурени билети за редовната линия Прага-Варна и хванали автобуса на &bdquo;Омега груп&ldquo; с номер СА0505ХМ в 10 часа в събота от автогара &bdquo;Флоренц&ldquo;. С тях се качили и други българи, също така - румънци, една украинка и един мъж с черти на азиатец. Общият брой пасажери, които отпътували с посока България, били 35 &ndash; пътниците, плюс двамата шофьори. Единият от шофьорите е Драгомир Петков, той е и собственик на транспортната фирма. Двамата с колегата му Митко се сменят на по 8 часа и само те въртят геврека, защото се наложило Драгомир да се раздели с другите си шофьори, тъй като работата намаляла. Именно собственикът и управителят бил зад волана, когато в рейса се усетила остра миризма на ацетон и бензин. Това се случва след междинната спирка Бърно, където били спрели за малък престой - около 15-ина минути. &bdquo;В Прага се качва пътник за Братислава. Спираме на Бърно за почивка и човекът изчезва. На тръгване броим-броим и виждаме, че един от пасажерите го няма. Почакахме доста, свирихме, търсихме го, но го нямаше. И трябваше да тръгваме. Знаехме, че има и багаж, но просто не можехме да разберем кой точно е неговият, че да му го оставим. И тръгнахме без един пътник, но с багажа му за България, в посока Будапеща&ldquo;, разказва ексклузивно пред &bdquo;ШОУ&ldquo; Драгомир Петков.<br /> <br /> Потеглили към Унгария някъде в 12,40 часа със сериозно закъснение в графика. Още тогава пътниците започнали да се чудят какво може да се е случило с изчезналия пасажер, обясниха самите те пред наш репортер. &bdquo;На повечето ни беше направили впечатление, че сякаш <br /> <br /> <strong>беше пиян</strong><br /> <br /> Сега, колко е пил, не знаем, но при всички положения миришеше здраво на алкохол&ldquo; разкриват от добричката група. Това потвърдила пред тях и румънката, седяла до изчезналия безследно пътник, който, по думите на Петков, бил около 25-годишен. Румънката и атентаторът били седнали в задната част на автобуса, като мистериозният млад мъж не бил изобщо разговорлив. &bdquo;Освен миризмата на алкохол, на никого нищо друго не му направи впечатление, защото всеки е уморен, сяда си на мястото и си почива. Само помня, че беше с шапка на главата&ldquo;, обяснява пред наш репортер Стоян. <br /> <br /> Автобусът си карал по маршрута и може би след два-два и половина часа започнала да се усеща миризмата на ацетон и бензин. Шофьорът Митко препитал всички пътници дали някой от тях не е разлял нещо, че се носи страшно подозрителна миризма, но всички вдигали рамене. &bdquo;Питаха ни дали не носим нещо в саковете си, което да мирише така, но всеки каза, че не&ldquo;, обясняват разминалите се на косъм от адска смърт бачкатори и техните жени. <br /> <br /> Тогава Драгомир Петков и колегата му решили да спрат автобуса, особено предвид факта, че имало и багаж без пътник. &bdquo;Спираме на един паркинг на бензиностанция на околовръстното на Будапеща, където имаше и заведение, и отваряме багажника. И виждаме, че един от саковете е мокър. <br /> <br /> <strong>Отваряме и вътре виждам&hellip; бомба!!!&ldquo;</strong><br /> <br /> ярко си спомня собственикът на &bdquo;Омега груп&ldquo;. И добави, че взривното устройство било поставено в най-обикновен сак &bdquo;от ония, китайските, за 15 лева&ldquo;. Той и колегата му изтръпнали и се развикали на пътниците моментално да се отдалечат от автобуса. &bdquo;Ние повечето бяхме слезли долу, но не виждахме какво има в сака, а само, че е малък и тъмносин на цвят, и беше мокър откъм дъното. По едно време обаче момчето го отвори и побягна. Вика: &bdquo;Бягайте, това е бомба!&ldquo;, разказаха пред наш репортер част от пътниците, които вече бяха спокойни, тъй като всички се разминали само с уплах. Но тогава били в потрес. &bdquo;Аз успях да мерна какво има в сака - бензинова туба &ndash; 3- или 5-литрова, не можах да преценя. Мисля, че се беше разяла от течността &ndash; ацетон или бензин, а до нея имаше бомба с таймер и часовников механизъм, и кабели, който бяха омотани около тубата с черно тиксо. Всичко беше покрито с някакъв плат &ndash; памучен или вълнен. Чух, че полицаите на място казаха, че сигурно било, за да се възпламени по-лесно&ldquo;, разказа единият от пасажерите, кръстейки се. <br /> <br /> След обаждането на Драгомир в полицията, само след минути на мястото се изсипали всички унгарски спецслужби. &bdquo;Първо не бяха отцепили района, но като отвориха сака и като видяха, опънаха лентите&ldquo;, разказват очевидци. &bdquo;Експертите ни казаха, че<br /> <br /> <strong>живеем втори живот! </strong><br /> <br /> Имали сме късмет, че разтворът е бил много силен и е разял пластмасовата туба, течността се е разляла, и оттам ние вече надушихме овреме. Иначе &ndash; 34 души си заминавахме!&ldquo;, категоричен беше собственикът на &bdquo;Омега груп&ldquo;. Пътниците потвърдиха, че след като ги закарали в полицията, разследващите им обяснили, че са извадили луд късмет и не са хвръкнали във въздуха. <br /> <br /> След като сапьори обезвредили бомбата, в продължение на 17 часа извършвали процесуално-следствени действия и разпити с всички пасажери. Работниците обяснили в детайли какво си спомнят и дали описание на атентатора. Той се казва Марсел, научи ексклузивно &bdquo;ШОУ&ldquo;. Това име поне е изписано на багажната му разписка, която е запазил шефът на фирмата, разкриват източниците на народното издание. Те не могат да се сетят за фамилията му, но според тях и разследващите атентаторът е или от чешки, или от словашки произход. Той е запечатан от камери в Бърно, доверяват още пред &bdquo;ШОУ&ldquo; пътниците в автобуса, които са го дочули от унгарските разследващи. &bdquo;Те даже си мислят, че имената, които си е дал, не са истински. Той няма нужда да показва и паспорт даже, защото в ЕС и никой не му иска. Така че може да си казва каквито иска имена&ldquo;, категорични са пътниците. <br /> <br /> По думите им, от проверката на разследващите категорично станало ясно, че Марсел е трябвало да се качи на друг автобус, но го изпуснал. &bdquo;Една от хипотезите е, че може да се е напил и за това. А да е пил за кураж, ако не е бил сигурен, че може да направи това, което е замислил...&ldquo;, коментира пред &bdquo;ШОУ&ldquo; наше топченге. По думите му, от информацията, която излиза по показанията на очевидци, заложената бомба е запалителна, по всяка вероятност - бензинова. &bdquo;Този тип бомби имат детонатор с много малък заряд &ndash; колкото когато таймерът стигне до определения момент да допрат двете пластини, да затвори веригата и да подаде искра. Оттам-насетне <br /> <br /> <strong>пламва течността и можете да си представите какво се случва!&ldquo; </strong><br /> <br /> обяснява той. <br /> <br /> Към момента не е ясно какво точно би могла да е целта на атентатора и дали всъщност тя е някой от автобусите. &bdquo;Възможно е просто да е искал да пренесе бомбата. Но също така да е трябвало да я заложи в друг автобус или на някоя гара&ldquo;, счита варненски разследващ. Много трудно обаче според него ще се установи кой точно автобус е изпуснал Марсел, тъй като според проверките от Прага за Братислава има десетки рейсове, които се движат през половин час. <br /> <br /> Покрай случая с бомбата изскача и един много интересен факт &ndash; в началото на март друг автобус на фирма &bdquo;Омега груп&ldquo; е бил запален, при това &ndash; отново в Прага. &bdquo;Не знам дали е умишлено или не, но се знае, че това се е случило. На мен Драгомир ми беше казал, че по принцип го паркира на място, където има камери, но тогава не било свободно. На следващата сутрин автобусът бил само на скелет&ldquo;, разкрива пред &bdquo;ШОУ&ldquo; шефът на варненската автогара Васил Михайлов. По думите му &bdquo;Омега груп&ldquo; имали само два автобуса, като след изпепеляването на единия с номер СА8448ХТ, останал сами този с бомбата. Все още никой не се наема с твърда хипотеза дали в основата и на двата случая не стоят разчистване на сметки между конкурентни фирми в международните превози, тъй като засега няма доказателства в тази посока.<br /> <br /> <br /> <strong>Орлин ФИЛИПОВСКИ<br /> <br /> </strong>