Русия се отказа от повече от над 100 средномагистрални и близкомагистрални самолета чуждо производство, които е взела под аренда и трябва да получи по договор за покупка, съобщи Deutsche Wirtschafts Nachrichten. Особено страда френско-германската аерокосмическа индустрия.
Броят на самолетите на Boeing и Airbus в руските авиокомпании през последните месеци значително намаля, пише изданието. Днес руската гражданска авиация разполага с 332 самолета Boeing и 281 лайнера Airbus. Двете водещи авиокомпании &bdquo;Аерофлот&rdquo; и &bdquo;Трансаеро&rdquo; възнамеряват да се въздържат от придобиване на нови чуждестранни самолети.<br /> <br /> Според DWN, главни причини са снижаването на курса на рублата, падането на цените на нефта и западните санкции. Броят на руснаците, които могат да си позволят пътуване със самолет, забележимо е намалял. Само за първото тримесечие на тази година той е спаднал с 2,3% до 17 млн души. Такова намаляване на авиопътниците е нямало от 2009 г.<br /> <br /> Много самолети са наети на лизинг, затова може лесно да бъдат върнати на собствениците, отбелязва изданието. Ако се добавят и тези случаи, то като цяло Русия се отказва от над 100 самолета. Генералният директор на Airbus Фабриз Бреже изразява надежда, че &bdquo;ситуацията е временна&rdquo; &ndash; обобщава DWN. /БЛИЦ<br /> <br />