Човечеството е на ръба да открие извънземен живот. Toва смята старши учен от американската Национална космическа агенция (NASA), цитиран от Space.com.
&bdquo;Смятам, че ще намерим сигурни доказателства в рамките на между 20 и 30 години, посочва Елън Стофън. &bdquo;Знаем къде да търсим. Знаем как да търсим. Имаме по-голямата част от необходимите технологии и сме път да ги приложим&rdquo;, допълни Стофън.<br /> <br /> Бившият астронавт Джон Грънсфелд, помощник директор на дирекцията за научни мисии на NASA, споделя оптимизма на Стофън, предсказвайки, че признаци за живот ще бъдат открити сравнително скоро както в нашата Слънчева система, така и извън нея, пише Мениджър NEW.<br /> <br /> Направени наскоро открития предполагат, че в слънчевите системи на Млечния път има множество планети, които биха могли да поддържат живот. <br /> <br /> Един от примерите са океаните от течна вода под ледените обвивки на луните на Юпитер Ганимед и Европа, както и на спътника на Сатурн Енцелад. Океани са покривали по-голямата част от повърхността на Марс в древността, а роувърът Curiosity откри органични молекули, съдържащи въглерод и молекулярен азот, които са базови градивни части на биологичния живот.<br /> <br /> Млечният път е &bdquo;мочурливо място&rdquo;, отбеляза директорът на астрофизичния отдел на NASA Пол Херц. &bdquo;Можем да видим вода в междузвездните облаци, от които се формират планетарните и звездните системи. Можем да видим вода в диска от отломки, които ще се превърнат в планетарни системи около други звезди и дори можем да видим комети, които изчезват в други слънчеви системи, изпарени от звездите им&rdquo;.<br /> <br />