Група столичани готвят протест, заради редакция в Закона за движението по пътищата. Според готвената промяна общинските съвети вече няма да определят такса, а цена за паркиране, съобщава Нова телевизия.
&bdquo;Не знам дали отиват в хазната на общината. Таксата е когато е институционална, държавна, пък цената е пазарна, имаме услуга, стока. Но няма значение, въпросът е да има прозрачност&quot;, казва Росен Миленов. <br /> <br /> Според Гергана Владкова от Софийски обществен съвет, събирането на парите от търговско дружество, а не от общината, изключва всякаква прозрачност: &bdquo;Ние изобщо не знаем какво се случва с тези пари и в момента парламентът иска да узакони една порочна практика&quot;, смята тя.<br /> <br /> &bdquo;Всякакви притеснения, че с тези пари ще се злоупотребява са излишни, тъй като всичко опира до волята на общинския съвет&quot;, обясни депутатът от Реформаторския блок Вили Лилков. При положение че и занапред с парите ще се разпореждат местните власти, притеснения нямат и в Националното сдружение на общините. Иначе и досега приходите от платеното паркиране в София са под контрола на общинския съвет и се харчат за издръжката на градския транспорт. <br /> <br /> &bdquo;На практика благодарение на тези приходи, от 2009 г. не сме повишавали цената на градския транспорт в София. Приходът е около 22 милиона лева годишно&quot;, обясни Дончо Барбалов, зам.-кмет на София по финансите. <br />