Американското правителство се опитва да включи големите компании от киното и шоу бизнеса в пропагандистката война срещу Русия. Това показва преписката на Майкъл Линтън, ръководител на "Сони пикчърс ентъртейнмънт" (СПИ), със зам-държавния секретар Ричард Стенгъл, която бе огласена от "Уикилийкс".
В електронно писмо на Стенгъл се казва: &quot;Както можехте да видите, ние имаме много проблеми в борбата с коментарите на &quot;Ислямска държава&quot; в Близкия изток и с руската интерпретация на събитията в Централна и Източна Европа. И в двата случая има милиони и милиони хора в тези региони, които получават изопачена версия на реалността...След нашия разговор бих искал да събера група от ръководители на медии, които могат да ни помогнат при обсъждането как по-добре да се реагира на тези сериозни предизвикателства. Това е разговор за идеите, съдържанието и производството, за търговските възможности. Обещавам ви, че това ще бъде интересно, увлекателно и полезно&quot;.<br /> <br /> В отговор Линтън предложил на автора на писмото да се свърже с такива хора като президента на The Walt Disney International Анди Бърд, бившият ръководител на Turner Broadcasting Фил Кент, съуправителят на 21st Century Fox Джеймс Мърдок и други.&nbsp;&quot;Това достатъчно ли ви е? Извинявайте за задържането, но аз съм малко зает&quot;, добавил босът на СПЕ.<br /> <br /> Материалите в &quot;Уикилийкс&quot; свидетелстват също, че американските дипломати се опитват да привлекат и известни актьори за постигането на външнополитическите цели на Вашингтон.&nbsp;<br /> <br /> Разобличителният сайт &quot;Уикилийкс&quot; е публикувал над 173 000 електронни писма. В съобщението на сайта се казва следното: &quot;Работата на &quot;Сони&quot; е производството на развлечения. Архивите обаче показват, че зад кулисите &quot;Сони&quot; е влиятелна корпорация с връзки в Белия дом, с възможности да въздейства върху законите и политиката и с връзки с американския военно-промишлен комплекс&quot;.