Шестима са загиналите и 171 са ранените при катастрофи на територията на Варна и областта от началото на година до края на март, сочи анализ на дирекцията на МВР в морската столица. Общо 912 са регистрираните и обслужени пътно-транспортни произшествия в сектор „Пътна полиция“ през отчетения период. От тях 134 са тежките катастрофи, при които има загинали и ранени, а останалите са се разминали само с нанесени материални щети.
От анализа става ясно, че броят на тежките пътни инциденти е с 9 по-голям от миналата година, но броят на убитите е със 7 по-малък. За сметка на това обаче &ndash; 20 пъти е нараснала цифрата на ранените. <br /> <br /> Две са основните причини, открояващи се сред всички останали, поради които възникват тежките катастрофи. На първо място това е несъобразената скорост, на която се дължат 50% от смъртните случаи. На второ това е отнемането на предимство, като там процентът на загинали е нулев, но пък близо в 40% от случите именно тази волност се оказва решаваща да има ранени. <br /> <br /> От началото на годината до края на март автоконтрольорският състав на варненската пътна полиция е констатирал общо 4878 нарушения. За 1445 от тях е взето административно отношение със съставяне на акт, а за 2524 са били наложени глоби по фиш.<br /> <br /> Днес сутринта приключи спецакцията, инициирана от европейската мрежа на службите на Пътна полиция &ndash; TISPOL в 22 от общо 31 държави-членки на организацията. За 24 часа са били обхванати 43 точки за контрол, разположени на територията на Областната дирекция на МВР във Варна. Общият брой констатирани нарушения е 98, като 34 от тях са свързани с превишаване на разрешена за движение скорост с повече от 20 км./ч, а останалите 64 &ndash; с до 20 км./ч.<br /> <br /> В хода на операцията, най-високата скорост засечена от контрольорския състав извън града е 161 км/ч, което е установено на автомагистрала &bdquo;Хемус&ldquo;, в участъка с въведено ограничение 90км/ч. А в града, на бул. &ldquo;Вл. Варненчик&rdquo;, в тъмната част на денонощието е засечен автомобил, който се е движел с 97 км/ч., при разрешена скорост 50 км/ч<br /> <br /> Дългогодишни катаджии коментираха пред БЛИЦ, че не толкова 160-те километра на магистралата са опасни, колкото това, че безразсъдни шофьори фучат в населено място, макари с по-малко, но все пак близо 100 км/ч. По принцип разрешената на магистралите у нас скорост е 140 км/ч, като действително на места има ограничение до 90 км/ч, но пък никъде няма табели къде свършва забраната. &bdquo;Огромната част от шофьорите се движат с над 140 км/ч. Това е опасно, особено, ако пътната настилка и участъците не го позволяват. Истината е обаче, че в населените места &ndash; по булевардите във Варна, вечерно време, стават по-опасните неща. Защото често, когато няма трафик, има водачи, които карат като бесни, а не се знае кой може да изскочи на пътя им и така стават белите. Много често &ndash; фатални&ldquo;, категорични са пътни полицаи. <br /> <br /> <br /> <strong>Орлин ФИЛИПОВСКИ, БЛИЦ<br /> </strong>&nbsp;