За веригите BILLA и PENNY в България е настъпил моментът на изхода. От няколко месеца върви процедура за продажба на обектите с двете марки. Новото сега е, че процесът сериозно напредва, има конкретни подадени оферти и реален шанс до два месеца да има договорена сделка, пише „Капитал”.
Компаниите, ангажирани с процедурата, предпочитат да отричат или да отказват коментари, но информацията на &quot;Капитал&quot; по темата бе потвърдена от пет различни източника. А според нея, ако продажбата стане факт, тя ще е ако не водеща, то сред номинираните за сделка на годината, поне като размер.<br /> <br /> При първата процедура за продажба на бизнеса на REWE &quot;офертата&quot; беше за пакета магазини в България и Румъния. Тя стартира преди почти година, а ексклузивитет за преговори като купувач получи голям фонд за дялови инвестиции с фокус върху Централна и Източна Европа - базираният в Лондон Mid Europa. Разбира се, тогава от централата на REWE във Виена отрекоха изобщо да има опит за продажба и дори заявиха, че България е сред фокусите на бизнеса им - обяснима реакция предвид факта, че на такъв етап няма как да е сигурно, че сделка изобщо ще има, а търговията е сектор, чувствителен на слухове.<br /> <br /> Според източници на &quot;Капитал&quot; от индустрията се е разиграл именно песимистичният сценарий - след като е получил статута на предпочитан купувач за срок, изтекъл тази година, фондът е коригирал ценовата си оферта, продавачите са отказали сделка при тези условия и процедурата е започнала отново. Поканените чуждестранни вериги не са проявили интерес към малкия български пазар, разказаха близки до процедурата източници.<br /> <br /> При втория опит бизнесът на REWE в България се продава отделно и в пакета влизат само обектите BILLA и PENNY тук - 91 магазина на първата марка, и 49 - на втората. Индикативни оферти по информация от сектора, са се подавали до неделя, 22 март. И получените такива са две, и двете с български произход. Първата - на обединението &quot;Пикадили&quot; - Carrefour, и другата - на притежателите на &quot;Белла България&quot; - дружеството &quot;Импала&quot;, получено след обединението на &quot;Пик-ко&quot; на гърка Димитриос Виндзилеос с &quot;Белла България&quot; на Жорж Веселинов и Венцислав Георгиев, който неотдавна излезе от компанията.<br /> <br /> Подателите на първата оферта не са неочакван кандидат. Съюзът на &quot;Пикадили&quot; и Carrefour е факт от ноември 2014 г. Тогава, от една страна, &quot;АП Март&quot; на Петър Дудоленски и Ангел Ангелов (син на собственика на групата &quot;Градус&quot; Иван Ангелов), което оперира &quot;Пикадили&quot;, и от друга - гръцката Marinopoulos през &quot;КМБ България&quot;, което пък държи франчайза за магазините Carrefour, влязоха с равно участие под шапката на общо дружество - притежател на двете вериги. Веднага след сделката изпълнителният директор на &quot;Пикадили&quot; Таня Косева-Бошова обяви в интервю за &quot;Капитал&quot;, че групата има намерение да преговаря за покупката на още една национално представена верига.<br /> <br /> Що се отнася до втория кандидат - през ноември 2014 г. единият от основателите на &quot;Белла България&quot;, Венцислав Георгиев, се оттегли и всъщност &quot;Импала&quot; остана на гърка Виндзилеос и Жорж Веселинов, като дружеството се контролира от първия. Участието на групата в сделка от този ранг също не е изненада - &quot;Белла България&quot; е една от най-големите компании в хранителния сектор в страната с приходи от 267 млн. лв. за 2013 г. и печалба от 9.1 млн. лв. (16.2 повече спрямо предходната година).<br /> <br /> Дали до сделка с някой от двамата кандидати изобщо ще се стигне е рано да се прогнозира. Очакванията са още идната седмица, след като предварителните оферти вече са разгледани, един тях да получи ексклузивитет и преговорите да продължат с него. По-вероятно с ритейлъра. Което обаче не означава, че продажба задължително ще има. <br />