Германският пилот, който умишлено заби самолет във Френските Алпи, е демонстрирал поведение, подобно на масовите убийци, заяви виден психолог. Серия от смразяващи разкрития разкриха как Андреас Лубиц е отложил обучението си като пилот поради „депресия” и ръчно е заключил капитана на екипажа извън пилотската кабина преди катастрофата. Най-ужасяващото от всички е фактът, че записът от черната кутия е разкрил, че Лубиц е дишал съвсем спокойно, докато умишлено е насочвал машината към земята.
&quot;Тези факти говорят за мисленето на човек, който е решен на добре обмислено масово убийство в училище или армейска база, след което се самоубива&quot;, каза професор Крег Джаксън от Университета в Бирмингам пред &bdquo;МейлОнлайн&rdquo;.&nbsp;Също така към момента не е категорично потвърдено, че става въпрос за самоубийство на пилота, въпреки, че повечето доказателства сочат именно в тази посока. <br /> <br /> &quot;Пилотите са здрави хора и Луфтханза, собственик на компанията Germanwings, преглежда здравето на своите подчинени на всеки шест месеца, защото то е критично важно&quot;, казва Джаксън. &quot;Но вчера стана ясно, че Андреас Гюнтер Лубиц е трябвало да преустанови обучението си за пилот през 2008 година заради &bdquo;прегряване&rdquo;. От компанията потвърдиха, че той наистина е отсъствал няколко месеца, но настояха, че &bdquo;е бил на 100% годен да лети, след като е преминал успешно всичките медицински тестове&rdquo;. Джаксън обаче интерпретира това като &bdquo;психологическа слабост&rdquo;. <br /> <br /> Експертът е на мнение, че поведението на Лубиц наподобява това на масов убиец, &bdquo;човек, който отива да застрелва хора в кампус, училище или армейска база в знак на социален протест, защото не може повече да издържа&rdquo;. &bdquo;Феноменът на убийството на работното място е изключителен и се проявява много рядко, когато някой е имал просто много лош ден. Той се случва, когато няколко много сериозни неща се объркват едновременно. Това е сложна крайна фаза на поведение и се проявява в момент, когато човекът &ndash; в случая пилота &ndash; предпочита смъртта пред живота. Въпросните хора започват да гледат като в тунел и почти винаги изразяват форма на социален протест, убивайки себе си по време на работа &ndash; а смъртта им става символ на тяхното неодобрение на работата им или компанията. Неговото психическо състояние може да е било наред..., но комбинацията от определени черти в характера му заедно със стреса, който той е преживявал, може да са се превърнали в катализатора за инцидента&rdquo;, обяснява психологът.&nbsp;<br /> <br /> Аудиозапис от черната кутия разкри, че Лубиц е дишал съвсем спокойно в последните моменти на живота си, докато е насочвал самолета към земята. Това може да е поредното доказателство, че може да става въпрос за добре обмислен план, а не за &bdquo;излязъл извън контрол маниак&rdquo;. &bdquo;Щом е дишал нормално, може да се предположи, че той се е упражнявал в това и преди, може би на симулатор на домашния си компютър. Той е бил много добър пилот&rdquo;, казва Джаксън. &bdquo;Масовите убийци не са откачени, както смятат повечето хора, те нямат за цел необмислени кланета, те знаят много добре какво правят. Например този пилот &ndash; той е изчакал момента, в който неговия колега е бил навън и го е заключил. Той ръчно е извадил от строя ключалката, за да заключи отвън капитана, и след това е изпълнил своя план да разбие машината&rdquo;, пояснява още професорът. <br />