Твърде рано е да се говори, че вторият пилот на самолета А320 на "Джърман Уингс" Андреас Лубиц е разбил умишлено машината във Френските Алпи. Трябва да се приеме версията, че пилотът е бил в безсъзнание и е необходимо да се изчака разшифроването на данните от кутията, записвала параметрите на полета. Това заяви авиационният експерт Ангел Борисов в ефира на Нова ТВ.
&quot;България е първа по разшифрирането на данни от черни кутии в Източна Европа и за мен е смущаващо, че обявяването, че вторият пилот за убиец на такъв ранен етап. Това е страшно обвинение. Той не проронва нито една дума отвътре. Ако беше казал поне, че няма да отвори вратата или нещо друго &ndash; трябва да се приеме версията, че този човек е бил в безсъзнание, какъв убиец е той тогава&quot;, каза Борисов. <br /> <br /> Също така, според експерта, поведението на самолета не е убийствено. &nbsp;&quot;Аз съм разследвал такива случаи. Ще посоча и такъв случай &ndash; това е египетският самолет, разбил се на 31 октомври 1999 година, който излита от летище Кенеди и след 40 минути пада в океана. Тогава бе набеден втория пилот, че умишлено е разбил самолета. Тогава командирът е казал на втория пилот: Джими не изключвай сигнализацията на пътниците, за да отида до тоалетна, че след малко ще стане опашка и няма да мога&quot;, разказва експертът. <br /> <br /> Тогава командирът отива до тоалетната и се случва абсолютно същото, което и със самолета на &quot;Джърман Уингс&quot;. Преди командирът да успее да се върне, самолетът започва снижение и се разбива в океана. &quot;Разчел съм до секунда черната кутия и се оказа, че вторият пилот не е виновен. В онзи момент е имало обледяване, заклинване на височинното кормило&quot;, обясни Борисов. <br /> <br /> Експертът посочи и постепенното снижаване на самолета на &quot;Джърман Уингс&quot;, което противоречи на намеренията на пилот, който е решил да убие себе си и пътниците, като разбие машината в земята. &bdquo;Не се прави така. Ако е искал на 100 % да ги убие, при самото излитане, като се отлепи от земята самолета, ще изключи двигателите. 100% всички ще загинат още при самото излитане и пилотът самоубиец няма да се измъчва психически, дали капитанът ще отиде до тоалетна или не&rdquo;, поясни експертът.&nbsp;<br /> <br /> По думите му, дори и капитанът да се намеси след изключването на двигателите, което става с едно движение на ръката, &bdquo;вече ще е свършена работа&rdquo;. Борисов подкрепи версията си, че не може да става дума за самоубийство и с примерите от световната авиация, които показват как действат самоубийците. По думите му, пилотът самоубиец, например, от височината на ешалона, направо се забива самолета в земята. <br /> <br /> Експертите в студиото изключиха възможността пилотът да е приел наркотично вещество и да е изпаднал в безсъзнание. Според тях, многото проверки и контрола от колегите правят това почти невъзможно. <br /> <br /> Допусната бе версия, че пилотът може да е изпаднал в безсъзнание вследствие на медицински проблем. В този момент въздушен поток може да е отклонил самолета, при което, по думите на Борисов, машината започва винаги да се снижава плавно, ако полетът не бъде коригиран от пилота.&nbsp;Експертът призовава да се изчака разчитането на черните кутии за параметрите дали е отнемал двигателите. <br /> <br /> <br />