Механизмът на заключване на пилотската кабина в самолетите „Еърбъс” А320 се оказа ключов детайл в разследването на трагедията от 24 март, при която загинаха 150 души. Според френската прокуратура, вторият пилот се е заключил в кабината, след като първият излязъл за малко, и не го пуснал. От „Луфтханза” обясниха, че това е напълно възможно.
След 11 септември във всички самолети бяха направени подобрения, така че външен човек да не може да проникне в пилотската кабина. Според изискванията на американските авиационни власти, вратите трябва да са достатъчно здрави, за да устоят на взрив на граната. Обикновено те остават заключени по време на полета, съобщава Би Би Си.<br /> <br /> В специално видео, разпространено от производителя на машината, се обяснява, че от пилотското място има три режима на механизма &ndash; отключено, нормално, заключено. Членовете на екипажа влизат с код за достъп, който се въвежда на табло пред кабината.<br /> <br /> В режим &bdquo;нормално&rdquo; кабината е заключена, но в нея може да се влезе след 30-секундно изчакване и натискане на бутони, ако в кабината няма никой, който да отвори.<br /> <br /> &bdquo;Отключено&rdquo; се ползва, когато пилот трябва да отвори на свой колега, връщащ се от тоалетната.<br /> <br /> &bdquo;Заключено&rdquo; означава, че заключващият механизъм не отчита какъв код се въвежда на таблото отвън и остава заключено 5 минути. Командата може да се повтори и времето да се удължи. Това е мярка за спиране на потенциални похитители на самолети.<br /> <br /> Някои самолети са оборудвани с монитори, на които да виждат кой е пред кабината. Ако един пилот не може да влезе в кабината, това означава, че колегата му отказва да го пусне.<br /> <br /> <iframe width="520" height="310" frameborder="0" src="https://www.youtube.com/embed/ixEHV7c3VXs" allowfullscreen=""></iframe> <br /> <br /> <br />