Над 7500 посетители дневно разглеждат първия у нас мегафорум за селско стопанство, храни, вино и туризъм. Той започна на 4 март в Международен панаир Пловдив и само през първите два дни повече от 15 000 гости от страната и чужбина препълниха палатите, за да видят седемте изложения. Това стана икономическото събитие на Югоизточна Европа в момента, коментира д-р Иван Соколов, председател на Съвета на директорите на Международен панаир Пловдив. Не изразявам само мое мнение, а и отзивите на много бизнесмени и изложители, с които се срещнах през първите два дни, подчерта той.
Фаворити на посетителите са Международната селскостопанска изложба &bdquo;Агра 2015&ldquo; и специализираната изложба &bdquo;БиоАгра&ldquo;, които са обсадени от фермери и специалисти от България, Гърция, Турция, Италия и други държави. Производители и дистрибутори на техника и инвентар постоянно са в делови срещи и преговори с потенциални клиенти и партньори, а щандовете им привличат внимание с модерен дизайн и плазмени екрани, на които се излъчват презентации на новите изделия.<br /> <br /> Градът на виното, в който са представени колекции на близо 50 български и чуждестранни изби, надмина очаквания интерес. Неговите живописни улички са изпълнени непрекъснато с хора, желаещи да опитат новата винена реколта. С нея чудесно се комбинират българските и италиански кулинарни специалитети от изложбите &bdquo;Фудтех&ldquo; и &bdquo;Вкусовете на Италия&ldquo;.<br /> <br /> Тази година на &bdquo;Винария&ldquo;, която за първи път се прави по едно и също време с &bdquo;Агра&ldquo;, се завърнаха няколко големи производители, като винзаводите в Асеновград, Русе и Стамболово, &bdquo;Едуардо Миролио&ldquo; и други фирми. Паралелното провеждане на няколко изложби е станало причина да възобновят участието си. Това е мотивирало някои малки нови изби, ориентирани към биовина, да направят дебют на &bdquo;Винария 2015&ldquo;.<br /> <br /> Посетителите са впечатлени от българските месни и млечни продукти, демонстрирани на &bdquo;Фудтех&ldquo;. За тяхното популяризиране допринася и фактът, че кампанията на БНТ 2 &bdquo;Купувам българско&ldquo; се пренесе в Панаира по време на изложението. 14 медии имат свои щандове тук заради силния интерес към мащабната проява, създаваща обща платформа за агробизнеса, производството и предлагането на храни, вина и напитки, винения и кулинарен туризъм.<br /> <br /> Новости от тези браншове посетителите могат да видят до 8 март в експозициите на над 650 фирми от 25 държави. Шестте палати са отворени от 9 до 18 ч., а в неделя &ndash; до 14 часа. В последния ден ще станат известни имената на тримата гости, спечелили наградите на Международен панаир