През миналата година Ford Focus беше тотално обновен, като получи нов външен вид, по-стилен и практичен интериор, нови двигатели и подобрена ходова част. През тази година Ford лансира и новия спортен хечбек ST, който съчетава агресивен външен вид и функционален и практичен интериор със спортна динамика.
Моделът е едновременно спортен и практичен, с динамичен дизайн, предлага просторен и комфортен салон, висока функционалност, премиум качество, прецизна изработка, модерни системи за безопасност и нисък разход на гориво - и всичко това на една относително приемлива цена за такава съвкупност от качества. Всичко това превръща Ford Focus ST в идеален автомобил за ежедневно шофиране и дълги семейни пътувания през уикендите.<br /> <br /> Новият Ford Focus ST се предлага с усъвършенстван 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор EcoBoost с мощност 250 к.с. и максимален въртящ момент от 360 Нм в интервала от 2000 до 4500 об./мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 6,5 секунди, а максималната скорост е 248 км/ч. Бензиновият Focus ST е с 6% по-икономичен от предшественика си и сега харчи 6,8 литра на 100 км в комбиниран цикъл. Освен с бензиновия EcoBoost новият Ford Focus ST за първи път се предлага и с мощен 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов агрегат 2.0 Duratorq TDCi. Той развива максимална мощност от 185 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм в интервала 2000 - 2750 об./мин. С този двигател дизеловият Ford Focus ST се ускорява от място до 100 км/ч за 8,1 секунди и развива максимална скорост от 217 км/ч. Изключително нисък е средният разход на дизел от едва 4,2 л/100 км.<br /> <br /> Новият двигател е направен на базата на познатия от Focus 2,0-литров турбодизел TDCi със 150 к.с., като се различава от него по преработената всмукателна и изпускателна система, както и с новата програма за управление. И двата агрегата се комбинират с 6-степенни механични скоростни кутии, като при дизеловия и бензиновия двигател те са с различни предавателни числа. Двигателите са оборудвани със система Start/Stop, която се поставя за първи път във Focus ST.<br /> <br /> Новият модел е получил цял куп електронни асистенти, като система за контрол на движението в лентата, коригираща траекторията при напускане на платното, както и автоматично задействане на спирачките при скорост до 50 км/ч./БЛИЦ&nbsp;<br />