Екипите на Министерството на енергетиката, които са командировани във Варна и Шумен със заповед на министър Теменужка Петкова, провериха вчера и днес общо 91 сгради с клиенти на „Енерго-про“. Проверките се наложиха след получени сигнали, че клиенти на дружеството, което снабдява с ток Североизточна България, са получили по две сметки за ток с един и същи падеж за плащане, съобщават от Министерството на енергетиката.
Става въпрос за около 67 хил. абоната &ndash; или около 5% от клиентите на дружеството. При тях е извършено извънредно отчитане и така те са получили фактури за два периода &ndash; от 23.11.2014 до 21.12.2014 и от 22.12.2014 до 12.01. 2015 г. От дружеството уверяват, че второто отчитане е направено, за да се спази нормативното изискване периодът на отчитане да не е по-дълъг от 31 дни. Оттам обещават също, че плащането по втората фактура ще бъде разсрочено за 15 дни.<br /> <br /> Експертите на Министерството на енергетиката проверяват няколко показателя. Обект на проверка от техническа гледна точка са заключването на ел. таблата, ако вратите им са метални &ndash; заземяването им, наличието на пломби на електромерите, точността на часовниците и други. При проверките вчера е установена една скъсана пломба, която е била заменена с нова веднага след проверката. Едно от общите табла е било със счупена панта. В седем случая е установено, че часовниците на електромерите не са точни с около 30 минути и отчитат неправилно часовете на смяна между дневна и нощна тарифа. <br /> <br /> Допълнително ще бъде проверена коректността на издадените фактури, чрез сравнение с показанията на електромерите. Ако някъде се окаже, че показанията, записани във фактурите, са по-големи от тези в момента, ще означава, че при отчета потреблението е било изкуствено завишавано.<br /> <br /> Днес проверките в Шумен продължават. Там 6050 абоната на дружеството от общо 100 хил. са получили по две фактури. <br /> <br /> Проверките на електроразпределителните дружества ще продължат в ЧЕЗ и ЕВН, макар че за тях няма сигнали.<br /> <br /> В резултат на бързата реакция на институциите и постоянната комуникация с електроразпределителните дружества потребителите няма да бъдат допълнително финансово натоварвани. Министерството на енергетиката следи ситуацията отблизо и ще реагира на всяка жалба или оплакване. Министър Петкова е поканила на среща представители на трите ЕРП-та, за да търсят заедно взаимноприемливи решения в интерес на българските потребители, уверяват от министерството. <br />