Протест срещу спирането на пътнически влакове организираха работещите в БДЖ синдикати и граждани. Дойдоха стотици хора от селищата покрай линията Мездра-Видин. Протестиращите бяха подкрепени от структурите на БСП в целия регион.
Събралите се в Мездра носеха тениски и значки с надписа &bdquo;Да спасим БДЖ&rdquo;. На издигнатите плакати се виждаха призивите &bdquo;Искаме си влаковете&rdquo;, &bdquo;Не на геноцида над Северозапада&rdquo;. <br /> <br /> &bdquo;Протестът е против закриването, образно казано, на &bdquo;Вратата на Северозапада&rdquo;, както наричат гара Мездра, която бе един от големите железопътни възли в България&rdquo;, коментира областният лидер на червената партия Делян Дамяновски. &bdquo;Какво означава да няма 40 млн. лв. за БДЖ, а да налеем стотици милиони в друга сфера, или милиарди като в КТБ? Във всички страни в Европа влаковите пътнически превози се дотират, защото това е най-социалният транспорт&rdquo;, каза още Дамяновски. <br /> <br /> Няколко дни преди това председателят на БСП Михаил Миков призова членовете и симпатизантите на левицата да се включват в протестите, които се организират в страната, заради спирането на 38 влака. Той бе категоричен, че безумното унищожаване на държавните железници трябва да спре. <br /> <br /> Младите социалисти от Видин, които подкрепиха протеста в Мездра, пък бяха водени от областния си лидер Димитър Велков и от председателя на Областия съвет на БСП Марияна Петрова. В демонстрацията участваха граждани, железничари и представители на синдикатите, а гара Мездра бе избрана заради ключовото й значение като железопътен център за линиите в Северна България.<br /> <br /> Освен от видинските социалисти протестът бе подкрепен и от представители на БСП от Монтана и Враца. Преди седмица председателят на БСП Михаил Миков призова членовете на партията да се включат в протестите за спасяване на БДЖ.<br /> <br /> &bdquo;Безумното унищожаване на държавните железници трябва да спре&rdquo;, заяви на пресконференция Михаил Миков в коментар на решението на управляващите да извадят 38 влака от разписанието и да съкратят маршрутите на още 10. По думите му въпросът е част от неолибералната политика, проповядвана и от първото правителство на ГЕРБ, която разглежда държавните железници винаги като губещи, а не като най-икономичен и социален транспорт. &bdquo;Политика, която не държи сметка за това, че именно държавата предоставя субсидия, защото става въпрос за най-екологичния, най-социалния транспорт &ndash; транспорт, който е вписан и в бялата книга на Европа и който подлежи на развитие&rdquo;, допълни Миков. <br /> <br /> Междувременно БСП във Видин стартира подписка срещу закриването на железопътни линии.