Броят на изтеглените автомобили в САЩ надхвърли 60 млн. в рамките на една година за първи път в историята. Това се дължи основно на стремежа за предотвратяване на още смъртни случаи, вследствие на дефектните стартери на General Motors Co. и въздушни възглавници на Takata Corp. Броят на изтеглените от пазара 60.5 млн. коли е близо два пъти по-голям в сравнение с предишния годишен рекорд от 30.8 млн., поставен през 2004 г.
Броят на колите ще нарасне още, тъй като обявените наскоро изтегляния от автопроизводителите все още не са отчетени в тази статистика. В определен период броят на изтегляните от пазара автомобили може да се задържи над средните нива в исторически план. Кризата в еърбеците на Takata продължава да се разраства, а след като първоначално реагира бавно на дефекта на стартерите на GM, щатският регулаторен орган оказва натиск върху компаниите да изтеглят по-бързо колите си, когато има данни за дефект като заплашват със сериозни глоби. <br /> <br /> Лавината от изтегляния не е попречила на купувачите през тази година. Продажбите на леки автомобили в САЩ са нараснали с 5.4% до ноември, според данни на Autodata Corp. и вървят към най-високото си ниво от 2006 г. Само GM е изтеглила близо 27 млн. коли в САЩ през тази година, което е рекорд. Дефектните стартери в малките автомобили на GM са свързани най-малко с 42 смъртни случаи и 58 наранявания. Honda Motor Co. е изтеглила 5.4 млн. автомобила за подмяна на дефектните въздушни възглавници на Takata. Експлодиращите еърбеци на Takata са свързвани най-малко с 4 смъртни случая в САЩ и над 100 наранявания. От GM обявиха, че изтеглянията, свързани с дефектните стартери, са стрували около 2.7 млрд. долара в първите 9 месеца на годината./БЛИЦ<br /> <br />