Специалните бутони, които отварят вратите на новите превозни средства, се оказаха истинско предизвикателство за столичани. Оказа се, че хората масово не знаят как да се качат или слязат в близо 150 тролеи, трамваи и автобуси. Бутоните се намират от лявата страна на всяка врата както отвън, така и в салона. Въпреки че до тях са поставени указателни стикери, все още пътниците застават пред вратите и чакат те да се отворят.
&bdquo;Сега разбирам, че се отварят с бутони. Малки са лепенките, а и със ситни букви е написано. Няма указания, че работят. То бутони отдавна си има, но да бяха разлепили брошури, преди да я въведат тази система. Трябва един път да ти се случи и ще се научим&rdquo;, казва ядосаната Лидия Петрова, съобщава &quot;Монитор&quot;. Тя получи помощ от услужлива жена, която й показа къде трябва да натисне, за да слезе от тролей №2.<br /> <br /> На следващата спирка положението не беше по-различно, на всички врати се скупчват хора, които чакат и подвикват: &bdquo;Какво става? Кажете на шофьора да отвори!&rdquo; Други се местят от една врата на друга, докато трети подвикват &bdquo;Алоуу, трета врата, отвори бе, идиот!&rdquo;<br /> <br /> Шофьорите не се разправят с пътниците, дори ако отидат до тях обаче, изчакват всички да се усетят какво да правят и не тръгват, ако някой, който е искал да слезе, се тутка. Понякога пък бутоните бавно &bdquo;схващат&rdquo;, натискаш го и не се отваря вратата, минават някакви секунди и човек си мисли, че не работи, и отива на другата врата. &bdquo;Не виждаш ли, че трябва да светне&rdquo;, подвиква възрастна жена към младеж, който мърмори, че копчето е счупено.<br /> <br /> Бутоните отварят вратите само при спряло превозно средство на спирка.<br /> <br /> И при качване пътниците не знаят какво да правят и понякога се местят от едната врата към другата. Някои столичани почукват нервно по вратите с надежда те да се отворят. Други хукват направо към шофьора, за да искат обяснение. &bdquo;Защо не отваряш?! Не виждаш ли, че има спирка тук, бе?!&rdquo;<br /> <br /> Целта на новата система с бутоните е да се запази топлината в салоните, обясняват от Центъра за градска мобилност. По този начин, ако няма пътници, няма да се отварят вратите и да влиза студен въздух през мразовитите месеци. Освен че столичани ще пътуват по-комфортно, разходите за отопление също ще намалеят. Новата европейска система за качване ще остане и след зимата, като постепенно тя ще бъде въведена в целия градски транспорт.&nbsp;/БЛИЦ<br /> <br />