Министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Палова направи внезапна инспекция на цялото трасе на ЛОТ 2 на "Струма" и се информира от работещите на обекта за ситуацията при изграждането на участъка от магистралата, съобщават от МРРБ. ЛОТ 2 е участъкът от Дупница до Благоевград, който е с дължина около 38 км. Той се изгражда на инженеринг - проектиране и строителство.
Павлова се срещна и разговаря с ръководителите на археологическите обекти, които са по протежението на ЛОТ-а и получи уверение от тях, че до 30 юни ще приключат с проучвателните дейности. В момента на участъците от магистралата, където има следи от неолитни жилища, строителството е спряно напълно до средата на лятото. <br /> <br /> Регионалният министър, съвместно с председателя на УС на Агенция &quot;Пътна инфраструктура&quot; инж. Лазар Лазаров, огледаха на място и всички съоръжения - мостове, подлези, надлези, виадукти, които се изграждат приоритетно в момента. По трасето на автомагистралата има и два тунела, които са в процес на прокопаване и строителство.<br /> <br /> От разговора с ръководителите на строителния обект стана ясно, че срокът за завършване на строителните работи на целия участък е края на м. октомври 2015 г.<br /> <br /> <em>АМ &bdquo;Струма&rdquo; ЛОТ 2, е участък &bdquo;Дупница - Благоевград&rdquo; от км 322+000 до км 359+000&rdquo;. Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма &bdquo;Транспорт&ldquo; 2007-2013 г. и националния бюджет. Изпълнител на договора за проектиране и строителство на лот 2 е КОНСОРЦИУМ &bdquo;СТРУМА-ЛОТ 2&ldquo;, в който участват: &bdquo;Импреза&rdquo; АД, Италия, &bdquo;ГБС Инфраструктурно строителство&rdquo; АД, България и &bdquo;Пътстрой &ndash; 92&rdquo; АД, България. Стойността на договора е 358 722 000 лв. с ДДС. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД &bdquo;ОБЕДИНЕНИЕ &bdquo;СТРУМА-ПП&ldquo;, в което участват &bdquo;Пътинвестинженеринг&rdquo; АД и &bdquo;Пътпроект&ldquo; ЕООД &ndash; гр. София. Договорът им е за 2 949 843 лв. с ДДС.<br /> </em><br />