Всеки подкуп, даден на пътя, води до катастрофа. Ако аз си позволя да извърша нарушение, продължавам да извършвам това нарушение и в бъдеще. В един момент това върви към катастрофа. Камерите са средството, с което намаляваме корупцията на пътя. Това заяви пред Нова телевизия Любка Маринова, бивш служител на КАТ-София.
&quot;Трябва да си зададем въпроса защо хората са склонни да дадат подкуп. Отговорът е, че ако не ги дадат, влизат в една изключително бюрократична процедура, която отнема минимум 6 месеца. Имаме писане на акт, после възражение, след месец издаване на наказателно постановление. Следва игра на котка и мишка за връчването му. След това отиваме в съда да го обжалваме, ангажираме съдия, отива се на дело. Има втора инстанция, след което наказателното постановление влиза в сила и тогава държавата започва трета процедура по събирането. Изпадаме в една ситуация, в която за акт, който е 50 лева, държавата е похарчила между 200 и 400 лева да си го събере&rdquo;, обясни Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при ПТП.<br /> <br /> &quot;Не знам защо депутатите от правната комисия смятат, че този закон, който е от 69 година, е някаква свещена крава и не искат да го променят&rdquo;, допълни Тодоров.<br /> <br /> &quot;Очевидно КАТ е сбъркана институция изначално. Трябва всичко да се ликвидира и да започне по нов начин и с нови хора&rdquo;, каза пък адвокат Николай Хаджигенов./БЛИЦ<br /> <br />