България ще бъде санкционирана със 160 хил. лв. - 10% от средствата, платени за проекта за туристическото лого и бранд на страната, които така и не бяха приети и вече почти две години не се ползват, съобщи “24 часа”, позовавайки се на отлично информирани източници.
Поръчката за изработване на туристически бранд България бе спечелена през януари 2013 г. от &ldquo;Обединение за бранд България&rdquo;. Цената бе 1,6 млн. лв. с ДДС. Финансирането е от Оперативна програма &ldquo;Регионално развитие&rdquo;.<br /> <br /> Консорциумът създаде лого, в което има слънце, море, чадър, но то не бе харесано от обществеността и от Съюза на българските художници и така и не задейства. Други пък видяха в логото прилика с това на Киргизстан. Експертите от Министерството на регионалното развитие са направили одит на проекта и са предложили първоначално 5% финансова корекция.<br /> <br /> След одита на Европейската комисия обаче поисканата от техните специалисти финансова санкция е станала 10% от стойността на проекта, съобщиха източниците. Сумата трябва да бъде платена от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма, което е организирало търга. Сега обаче, след разделянето на ведомството на три, вероятно санкцията ще бъде прехвърлена към Министерството на туризма.<br /> <br /> Освен изработване на лого и слоган проектът на &ldquo;Обединение за бранд България&rdquo; включваше и анализ на туризма ни като цяло и определяне на конкурентните пазари. Тогава управляващите туризма заявиха, че сме спестили близо 1 млн. лв. при търга, тъй като финансирането от Брюксел за проекта бе 2,8 млн. лв. Освен основното бяха изработени и 10 продуктови лога за различните видове туризъм, но и те не се ползват.<br /> <br /> След скандала с новото лого и досега на всички международни туристически борси, на брошурите на туроператорите и на билбордовете, с които участва България по света, е старото жълто-оранжево лого с розата.<br />