Google съвсем неочаквано представи в края на миналата седмица подобрена версия на един от най-известните си интернет продукти – добрата стара електронна поща. Новата услуга се казва Inbox и обещава значително да надмине по функционалност „титуляря” Gmail. Тя е достъпна през Android и iPhone устройства, както и през браузъра Chrome.
Към момента ползването на Inbox става само с покана от Gmail, както преди десетина години ставаше регистрацията в новата по онова време поща на Google. Сега принципът е сходен &ndash; поканата може да бъде получена от познат, който вече ползва Inbox, или чрез заявление, пратено на адрес [email protected]. Засега не се съобщава кога услугата ще стане масово достъпна.<br /> <br /> <strong>Порядък в хаоса</strong><br /> <br /> Основната задача на Inbox е да избави потребителя от несекващия поток ненужни писма. С разрешаването на този проблем се натовариха не едно и две приложения, но никое &ndash; поне досега &ndash; не може да се похвали с реални успехи.<br /> <br /> Макар и все още да е основно средство за комуникация, електронната поща напоследък се ползва с лоша репутация. Причината не е само в кибератаките, но и в огромното количество ненужни писма, които задръстват кутията с входящите съобщения. С помощта на няколко нови функции Google се опитва да внесе порядък в целия този хаос. Първо, услуга Inbox автоматично разпределя всички &bdquo;нишки&rdquo; от писма по категории. Тук използва същата технология, представена миналата година в Gmail: всички входящи съобщения се разпределят по папки като например &bdquo;Основна&rdquo;, &bdquo;Социални&rdquo; и &bdquo;Рекламни&rdquo;. В Inbox обаче тя е усъвършенствана. Потребителите разполагат с повече категории, като например за писма от банки и чекове от интернет магазини. Както гласи основното съобщение в блога на Google, всеки ще има свободата сам да групира съобщенията така, както намери за добре. Inbox също така сортира съществената информация от писмата: телефонни номера, подробности за онлайн резервации на самолетни билети, фотографии, документи... Google дори обещава, че потребителите ще виждат и подробности, които липсват в самото съдържание &ndash; статус на резервацията за самолетния билет, местоположение на дадена пратка в реално време и т.н.<br /> <br /> <strong>Дискретни подсказки</strong><br /> <br /> Потребителят също така може да създава бележки и да оставя отметки, които да му напомнят многократно за получаването на определени писма. Тази функция не е новост и се използва в мейл клиенти като Mailbox и Tipbit, но сега е доразвита. Освен това в Inbox ще се използва механизъм на Google, наречен Assists, който ще напътства потребителя при изпълнението на определени задачи. Например, ако създадете бележка &bdquo;Довечера да си резервирам маса в ресторанта&rdquo;, Assists ще ви покаже телефонния номер на съответния ресторант. Този механизъм работи и със самите електронни писма.<br /> <br /> За да ползвате Inbox, не е необходимо да си правите нова регистрация, а да ползвате акаунта си в Gmail. Същевременно по-консервативните потребители, които не обичат промените, не са задължени да ползват новата услуга. Inbox е напълно различен продукт от Gmail, целта на който е да промени начина на ползване на електронната поща.<br /> <br /> <strong>Три в едно</strong><br /> <br /> Inbox обединява в себе разработки, свързани с няколко продукта на Google. Освен очевидния Gmail това са виртуалният помощник Google Now, който предоставя на потребителите на Android необходимата информация още преди да са я поискали, и самата търсачка Google, която не само показва необходимите резултати, но и дава отговор на конкретни въпроси. Например, ако въведете името на известен актьор, директно ще видите и филмографията му. Точно така работи и споменатият по-горе механизъм Assists.<br /> <br /> От Google подчертават, че Inbox не е замислен като убиец на Gmail, а идеята е двете услуги да съществуват паралелно. &bdquo;Gmail остава с вас, но сега ви предлагаме и нещо съвсем ново&rdquo;, написа вицепрезидентът на Google Сундар Пичай в блога на компанията. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />