Сигнали за некачествени хранителни продукти вече ще могат да бъдат подавани и онлайн. В реално време потребителите ще имат възможност да изпращат своите оплаквания към Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) чрез своите мобилни устройства. Новата онлайн платформа пък ще генерира входящ номер, с който всеки потребител да провери как и обработен ли е неговият сигнал, съобщава БНТ.
Онлайн сигналите за нередности при храните са сравнително нова практика за Европейския съюз, предимствата й обаче са безспорни. Инспектори ще реагират на жалбите на недоволните потребители, като проверките ще бъдат бързи и внезапни, а не регулярни, както досега. Сигналите са без ограничения-през стоки с изтекъл срок до ресторанти със занижен стандарт на обслужване.<br /> <br /> Сигнали ще могат да бъдат подавани, включително и за стоки без етикет за съдържанието, като например, бързите закуски, в които често се съмняваме какво точно съдържат.<br /> <br /> &bdquo;Това е една двустранна комуникация между нас като държавен орган и потребителите като хора, които всеки ден се сблъскват с проблема с безопасността на храните в най-различни измерени&rdquo;, обясни Пламен Молов &ndash; председател на БАБХ.<br /> <br /> Софтуерът позволява потребителите да изпращат и снимки, които да потвърдят сигнала. Предстои и създаването на потребителска класация, в която ще влизат всички вече потвърдени от инспекторите сигнали плюс позитивни отзиви. От Агенцията по храните уверяват, че при новата система няма опасност от нелоялна конкуренция между фирмите, защото всеки сигнал преди да стане достъпен за всички онлайн потребители, ще бъде проверяван. Онлайн платформата ще заработи от понеделник.<br /> <br />