До 20 ноември трябва бъде пуснато движението по ремонтиращия се повече от година бул. „Александър Малинов”, който поема почти целия трафик в района. Основната пътна артерия на „Младост” беше разкопана покрай изграждането на отсечката на метрото от „Младост 1” до Бизнес парка, която ще бъде пусната през април 2015 г., пише в. "Монитор".
&bdquo;Около 68% от дейностите до Бизнес парка са изпълнени&ldquo;, заяви столичният кмет Йорданка Фандъкова, която инспектира строежа на метростанцията при летището. Станцията трябва да бъде открита през април 2015 г. &bdquo;До края на месеца и ул. &bdquo;Обиколна&rdquo; в жк &bdquo;Дружба&rdquo; трябва да бъде завършена. Така че да се облекчи движението в района&ldquo;, допълни още столичният кмет.<br /> <br /> &bdquo;С пускането на новата линия пътниците в метрото ще се увеличат с 90 000&rdquo;, обясни шефът на метрото инж. Стоян Братоев. Първото нещо, което ще виждат гостите, е статуя на най-известния певец и музикант в древността &ndash; Орфей.&nbsp;&bdquo;Първоначално той не беше включен в проекта, но строителите предложиха да го изградят за тяхна сметка&rdquo;, обясни пред &bdquo;Монитор&rdquo; Братоев. Той обаче запази тайната как ще изглежда фигурата, но разкри, че е на много известен скулптор.<br /> <br /> &bdquo;Ще има 4 живи дървета и пейки за отдих,&nbsp;така че да бъде комфортно на пътниците&ldquo;, заяви още Фандъкова. Общата дължина на трасето от &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; до летището ще е 5 км и ще има 4 метростанции в кв. &bdquo;Дружба&rdquo;.&nbsp;В проекта е заложен и строежът на малка жп гара<br /> която ще излиза на кръстовището на булевардите &bdquo;Кръстю Пастухов&rdquo; и &bdquo;Искърско шосе&rdquo;. От нея живеещите в южните и източните квартали ще могат да се качват на влаковете за Пловдив, Свиленград и Бургас.<br /> <br /> През април 2015 г. ще е готова и отсечката от метростанция &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; към Бизнес парка в жк &bdquo;Младост 4&rdquo;. Тя ще се ползва от 32 000 пътници и ще има 3 метростанции.&nbsp;Паралелно с това текат процедури и за тунела за метростанцията на &bdquo;Цариградско шосе&rdquo;. Обществената поръчка за него вече е обявена. Той трябва да е готов също през април догодина с пускането на метрото до летището. Така жителите на &bdquo;Дружба 2&rdquo; ще имат пешеходна връзка с метростанция 19, за каквато се борят от около 2 години.<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>Спирката на &bdquo;Сребърна&rdquo; качва още 28 000 души</strong></span><strong><br /> </strong><br /> Спирката &bdquo;Витоша&rdquo; до ул. &bdquo;Сребърна&rdquo; ще качи на метрото още 28 000 столичани на ден през 2016 година. Изграждането на продължението на втория лъч по бул. &bdquo;Черни връх&rdquo; ще бъде най-евтината отсечка досега. Километър ще струва 16,7 млн. евро, докато преди 2 г. при строителството на втория лъч километърът е излизал 22 млн. евро. Строителството ще се извършва по нов австрийски тунелен метод, без да се разкрива терен, и трябва да приключи до 1 юни 2016 г. Новата отсечка на подземната железница ще е дълга 1,3 км и ще се изгражда на няколко етапа. Малки стъклени плочки в три преливащи се нюанса на зеленото ще красят последната станция от втория лъч на метрото. Идеята е стъклените плочки да изобразяват планински пейзаж, тъй като станцията се намира в подножието на Витоша. Тя е със странични перони, светли окачени тавани, диодно осветление, а подът е от гранитогрес.<br /> <br /> <span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>Две жалби спъват метрото до &bdquo;Овча купел&rdquo;</strong></span><br /> <br /> Две жалби на екоорганизации бавят строителството на третия лъч на метрото от &bdquo;Ботевградско шосе&ldquo; до &bdquo;Овча купел&ldquo;. Природозащитниците недоволстват срещу заповедта на Министерството на околната среда и водите за издадената оценка за въздействие върху околната среда. Опасенията на еколозите са, че строежът може да наруши естествения поток на подпочвените води и минералните извори. Делото на първа инстанция е насрочено за април догодина. Ако му се даде ход, само Темида ще може да реши кога да започне реализацията на проекта. От общината ще се срещнат с вносителите на жалбата, за да се запознаят с мотивите им. Третият лъч на метрото ще е дълъг 17 км и ще има 19 метростанции. 10 от тях ще са подземни, а 9 &ndash; открити. Според разчетите на кметството отсечката ще струва около 1,4 млрд. лв. Реализацията ще се прави на етапи, а за новия програмен период общината ще кандидатства за участъка, който минава през центъра от театър &bdquo;София&rdquo; до пазара в &bdquo;Красно село&rdquo;. По предварителни сметки този участък ще струва около 600 млн. лв.