Изпълнителният директор на Нова телевизия Дидие Щосел отвори нова страница в телевизионните войни у нас. Той обяви bTV за номер 2 на пазара, като се позовава на данните от рейтингите на компрометираната в световен мащаб пийпълметрична агенция "Нилсен" и Фуйсбук. Обвини и конкурентната медия, че копира съдържанието на Нова тв, вместо да създава собствена оригинална продукция.
&quot;През септември и октомври Нова телевизия е категоричен телевизионен лидер у нас. Ние имаме и други индикатори за товаq не е само пийпълметрията. Например - колко посещения и гледания има има във видеоплатформите ни Vbox7 и Нова Play, ефектът от нашите най-големи шоута от праймтайма във Фейсбук в сравнение с тези на конкуренцията. Освен че &quot;ВИП брадър&quot; и &quot;Х фактор&quot; привличат много повече фенове съответно от &quot;Сървайвър&quot; и &quot;Гласът на България&quot;, миналата седмица новините, публикувани на фейсбук страницата на &quot;ВИП брадър&quot;, са достигнали до 1 млн. души&quot;, казва Щосел в интервю пред &quot;Уикенд&quot;. <br /> <br /> Във Фейсбук действително разликата е поразяваща. Страницата на &quot;Сървайвър&quot; е харесана от едва 18 158 души, но пък е създаден на 15.09.2014 г., докато &quot;ВИП брадър&quot; е харесан от 234 162, но това е от 3 юни 2012 г. насам и включва цели три сезона на риалити формата. <br /> <br /> На 10 октомври пък &quot;Ню Йорк таймс&quot; публикува пространна разработка за рейтинг данните на &quot;Нилсен&quot;. Агенцията, с която работи Нова телевизия, призна официално, че в последните 7 месеца е отчитала грешни данни. &bdquo;Грешката&rdquo; е извела като лидер американската ABC и напълно е неглижирала всички останали тв канали. Въпреки че признават за &bdquo;грешката&rdquo; в данните, от &bdquo;Нилсен&rdquo; категорично отказват да признаят, че това облагодетелства конкретна телевизия с мотива, че не могат да обсъждат клиентите си.<br /> Само за три години това е четвърти скандал с агенция &bdquo;Нилсен&rdquo;, която през лятото изкупи дяловете на чешката &bdquo;Медиарисърч&rdquo;, обявена за &bdquo;топпийпълметрията на света&rdquo; от Нова телевизия и управителя й Дидие Щосел. Преди това скандали с обвинението, че фаворизират един тв канал пред всички останали, избухнаха в Турция, Украйна и Индия. <br /> <br /> Пред &quot;Уикенд&quot; обаче Щосел не коментира скандалите с данните на пийпълметричната агенция в чужбина. Нещо повече - продължава да твърди, че всичко с нея е наред. &quot;Пийпълметрията за мен е като хронометърът в спорта. От него искаме само едно - да е точен. Нито да е по-бърз, нито да е по-бавен. Аз нямам проблем с това на кое място сме, дали на първо, второ или трето, ако съм сигурен, че пийпълметрията е възможно най-добрата и обективна. Със световния лидер &quot;Нилсен&quot; мисля, че е точно така - хронометърът е точен&quot;, твърди Дидие Щосел.<br /> <br /> По повод новите предавания в ефира на Нова телевизия главният изпълнителен директор е лаконичен. &quot;С Кеворкян съм добър приятел. Често се срещам с него, обичам да общуваме, защото той е изключително ерудиран. В момента, в който се избистри добра идея, ще я реализираме. Към днешна дата мога да потвърдя, че ще имаме нов сезон на &quot;Като две капки вода&quot;. Ще продължим и с риалити формата &quot;Съдби на кръстопът&quot;, който, както разбирам, скоро ще бъде копиран от конкурентите ни. Въобще bTV все повече се държи като номер 2. Следват ни и ни копират неща, които ние въвеждаме за първи път на българския пазар, вместо да проправят сами път напред с нов тип телевизионни продукти&quot;, заявява французинът. <br /> <br /> <a target="_blank" href="https://www.blitz.bg/article/40021"><span style="color: rgb(128, 0, 0);"><strong>ВИЖТЕ ОЩЕ ЗА ТАЙНИЯ ЖИВОТ НА ДИДИЕ ЩОСЕЛ</strong></span></a><br /> <br />